Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1858 ggr
godisgrisen
0

Pansys kull i bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja i natt kom de! Aldeles förtidigt på dygn 64 så de är små men riktigt pigga så jag hoppas på det bästa.

Fridaaaa
0

Hoppas allting kommer att gå bra! Huvudsaker är ju att dem mår bra och att mamman mår bra:)
Söta!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

imoon
0

Åh söta! Håller tummarna för att allt ska gå väl!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

godisgrisen
1

Unge 1. Hane 69g nonself black magpie.

godisgrisen
1

Unge 2. Hane self de white. Lillplutten vägde bara 48g och var inte pigg i natt han kunde knappt sitta. Jag blev rätt förvånad över att hitta honom pigg och levande i morse. Hoppas hoppas…

godisgrisen
1

Unge 3. Hona 68g nonself black magpie. Riktigt okej tecknad men lång i nosen och dubbla veck… vi får se om hon stannar här hos oss. Ja jag vet bilden är jättesuddig men jag vill inte låta denna första fotografering dra ut på tiden. Det kommer bättre bilder på henne och syskonen senare.

godisgrisen
1

Unge 4. Hona nonself black magpie. Kullens sötnos!

godisgrisen
1

Unge 5. Hane 77g nonself black magpie. Så rolig ansiktsteckning och han är mest vit. Jätteläckert tecknad men helt blurrig så till rasutställning passar han inte men helt unik är han!

[donkeyqueen]
0

Supersööta!

godisgrisen
1

Oj jag glömde skriva vikten på söta flickan nummer fyra. Bara 50g väger hon men hon är väldigt pigg. Det gäller hela kullen att de är små men pigga nu gäller det att sugreflexen funkar för dem och mjölken rinner till som den ska. De är så små så det finns inga marginaler när de är så tidigt födda. Funkar allt som det ska borde de ändå klara sig eftersom de är friska och pigga.

Uppefrånbild är ju bra på tecknade nonselfar.

Lixim
0

stort grattis! så söta Glad

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[Prutten]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jättefina Grattis! Skrattande

[Prutten]
0

Jättefina Grattis! Skrattande

[NalaMeya]
0

Jättesöta allihopa! Hoppas att dom förblir pigga och glada nu;)

godisgrisen
0

De är jättepigga. Pansy är en fantastisk mamma lite krävande bara för varje gång jag passerar buren SKA hon ha godis! Alla ungarna snuttar och skuttar och är bara helt underbara!Kyss

NinaS
0

#14 Härligt! :)

godisgrisen
1

#14 …ja du såg ju ingen choklad…Rynkar på näsan

Nu har småkaramellerna fått sina namn! Hane 1 heter nu Chokladfabrikens Nintendo.

godisgrisen
1

Hane 2. Chokladfabrikens Commondore 64

godisgrisen
1

Hona 3. Chokladfabrikens Atari

godisgrisen
1

Hona 4. Chokladfabrikens Wii

godisgrisen
0

Hane 5. Chokladfabrikens X-box

X-box och Commondore 64 kommer att bli till salu redan nu de andra tre ska det kluras lite runt innan jag vet något. Atari kanske stannar hos oss.

godisgrisen
0

Meeh… jag glömde bilden på X-box.

Atensia
0

Grattis! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Abico
0

Grattis!
Jag kan inte påstå att jag inte blivit magpiefrälst med Kråkan i huset, men jag ska försöka att inte komma och kidnappa Wii ^^

Hanna 

Aristarcos
0

Ja, Wii var dö söt, såg henne i första bilden för Wii är väl lika med unge nr 4 ? Hon stod i en annan vinkel. När jag kollade blocket, hittade jag någon som skulle sälja av sina magpies..

Lixim
0

x-box var för fin. skulle vara så roligt att själv ha en magpie i framtiden

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

godisgrisen
0

Det är klart att alla ska ha en magpie de är ju bäst.Skrattande

Hela kullen mår fint och har passerat sina födelsevikter. Nyss satt tre av dem uppepå mamma Pansy. Supersöta men Pansy såg lite besvärad ut. Hon är en fantastisk mamma gulliga Pansy. Jobbigt att de bor i översta våningen i burskåpet bara, det är så jobbigt stå hela tiden när jag vill titta på gnagarbio.

godisgrisen
0

#24 Att någon ens vill sälja så fina djur!? Hoppas de får goda nya hem finingarna. Jag skulle tro att jag fött upp föräldrarna till en av dem… Ja Wii föddes som nummer 4.

Lilla söta Wii har hastigt och lustigt blivit bokad. Atari blir nog kvar här.

[Alexis78]
0

Jag tycker ju lilla Comondore är allra sötast, älskar vita.

Hon har väldigt lång nos, är det typiskt för just magpies?

godisgrisen
0

#28 Commondore är en pojke ;). Det föds en del vita i magpiekullarna i våra svenska linjer och jag gillar också vita marsvin, mycket. Ja tyvärr är de lite långsnokiga många av dem. Det syns på något sätt mest på de vita kanske för att man är van att se "riktiga vita selfar". Vi försöker spara de med bäst typ till avel i första hand men teckningen blir ofta det som avgör mest så det är en långsam process. Personligen tycker jag att lite långa nosar också är fint och sunt.

Aneema
0

#23 Det låter du bli! Hon ska hem till oss!

Glad

Blev som godisgrisen skrev snabba beslut här igår. Började disskutera med sonen vad vi gör om vi inte hittar en abessinier efter hans önskemål, då ville han ha ett släthår så jag visade honom bild på Wii och han blev störtförälskad. Så nu hoppas vi bara att den lilla tösen med en födelsevikt på 50g får fortsätta att vara pigg och frisk tills hon växt på sig lite.

/Anette

sandraedlund
0

#29 Vart bor dessa sötisar någonstans?:p

Abico
0

#30 - Vilken tur, för en till magpie här skulle nog göra att ledarhonan Maggie gick i taket ;) Hon är inte störtförtjust i såna där äckliga studsiga grejer.

Hanna 

Aneema
0

#32 Glad Vad bra då behöver vi inte ha hemlig adress… Glad

Ska bli spännande att se vad våra tjejer säger. De är ju ganska unga, födda i januari/februari i  år. Jag gissar att ett litet busfrö skulle kunna sätta fart på Amanda och Cilla, medan Blenda kommer titta och undra om de andra inte kan göra något vettigt som att äta eller äta eller vila eller gå på en välorganiserad tur på golvet eller … äta..