Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 567 ggr
[Prutten]
0

1½ vecka kvar! :-D Vill ha tips!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som sagt var om ungefär 1½ vecka så ska vi få vara med om vår livs första kull vilket känns spännande.

Men undran är hur kan jag förbereda mig på detta? Alltså vad kan jag behöva ha hemma?

Vad jag har förstått så bör man ha Critical Care, vart finns det att köpa och när använder jag det? Och vad är det för något egentligen?

Sedan har jag läst om att man kan ge ungarna något man köper på apoteket för människor. Kommer inte ihåg vad det heter … man ger om ungarna inte diar.

Sedan används mjölk för kattungar ibland, när? Och vart köper man det?

Så vad är viktigast? Och har ni andra råd att ge.

Börjar bli lite smått nervös inför detta nu samtidigt som det ska bli så kul. :-D

Fridaaaa
0

Bara andas och ta det lugnt :)

Personligen har jag aldrig haft sånt hemma.
Hade jag behövt något av det hade jag fått köra och köpa det. Men det är såklart upp till var & en.

Se till att störa honan så lite som möjligt. Jag brukar inte lyfta mina honor (som jag hade innan)sista veckan:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Prutten]
0

Ok, andas ….. ;-)

Nä lyfter henne gör jag så lite som möjligt nu och är den enda i familjen som gör det, dom andra får inte.

Vår andra hona för så mycket uppmärksamhet och kärlek nu pga det, så hon njuter mer nu av det. :-D

Och vår stackars Sally, växer åt alla håll nu och man känner sig hemsk för att ha utsatt henne för detta. Men det är snart över :-D

Men visst även om jag inte har sakerna innan så skulle det vara bra att veta vart jag får tag på dom om det behövs.

Sedan kom jag på en annan fråga och det är att när ungarna kommit så är ju inte deras magar vana vid hö/pellets/grönsaker. Ska jag fortsätta ge dom stora som dom brukar eller ska jag ta bort något när ungarna är där? Alltså kommer ungarna att lära sig själva att äta av det jag ger dom?

Binajis
0

#2 Du kan fortsätta ge grönsaker som vanligt, ungarna får i sig så väldigt lite per gång så deras magar vänjer sig fint :)

Lycka till!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Prutten]
0

#3 Tack! :-D