Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1999 ggr
Vilmaaxx
0

Hanar luktar äckligt.

När jag köpte mina grisar i djuraffären fick jag som en liten varning, ''Hanarnas kiss luktar ofta fränt''

Luktar era killars kiss fränt?

Minas kiss luktar mer bebis och spån :D

Så är det ofta att det luktar?

Fridaaaa
0

Dina är inte så gamla än ;) Men mina luktar typ ingenting tycker inte jag :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vilmaaxx
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dom sa att det skulle lukta när dom blev könsmogna.

HannaVastervik
0

Tycker inte marsvinshanar luktar mer än honorna faktiskt. ^^

Creation
0

Jag har aldrig märkt av någon som helst skillnad i kisslukt mellan mina hanar och honor. Däremot kan hanarnas revirmarkeringsdoft lukta lite illa ifall de gör det mycket.

En av mina förra hanar(som f.ö. verkligen var extremt hanig av sig) revirmarkerade jättemycket när han var utanför buren, vilket kunde lämna en ganska frän lukt, men det har jag inte märkt av någon annan gång med de andra tre jag har/har haft. Enbart när marsvinshanarna presenterats för varandra första gången.

#2 Marsvin blir könsmogna vid några veckors ålder, så det stämmer nog inte. Att det luktar en del tillfälligt vid slyngelåldern skulle jag kunna förstå(då bestämmer de rang, och kan vilja revirmarkera en del), men inte vid könsmognad, och troligen inte heller efter slyngelåldern.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fridaaaa
0

#2 Mina luktar inte illa och alla mina är könsmogna. Tycker hanar och honor luktar lika mycket:) Och ett tips: Lyssna inte på djuraffärer.

[Alexis78]
0

#5# För dom har ju generellt alltid fel Glad

Mina hanar luktar mer än honorna, samma med kaninerna.

nimroda
0

mina hanars kiss luktare inte alls men däremot när min hane  typ går där mina honor har varit så sänder han ut en doft som lukar illa .

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Fridaaaa
0

#6 Precis, inte hittat någon djuraffär som kan sin sak.

Lexxi
0

Säger som de andra. Hanarna kan lukta ibland när dom revirmarkerar. Men detta gör dom bara då och då.

Annars luktar dom inte mer än honor :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

[CatsOnMars]
0

Har inte märkt det alls! Min hanes kiss luktar nästan inte alls.

Och djuraffärer har nästan alltid fel, ja. Har fått helt absurda råd från dem, som att köpa ett marsvinshjul. Vilken vettig marsvinsägare vet inte att äldre marsvin mycket lätt kan knäcka ryggen i ett sådant hjul?

mjuhm
0

Mina killar är mellan 1 & 2 år gamla & jag tkr inte det luktar alls:)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥