Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1250 ggr
mjuhm
0

Vatten i näsan - Nyser nu.

Jag badade mina killar för bara kanske 5 minuter sedan då dem legat i sitt egna kiss. Simba får nästan panik när man badar honom, & trots att jag var försiktig och gav honom massa gurka i duschen vart han panikslagen & hoppade upp och ner - vilket slutade med en doppad skalle. (Hade inte djupt alls, bara just för fötterna). Han fick in massa vatten i näsan, tror jag & nu tjuter det när han nosar & han nyser ibland.

Kommer han bli förkyld? Och vad ska jag göra för att försöka hindra det?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
0

Bästa är att hålla i marsvinen när man badar dem, låta dem ha fötterna på "golvet" i vad man nu badar dem i, och sedan ha framtassarna på handen.
Jag hade inte låtit ett marsvin stå själv i t.ex badbaljan :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har jag bara badat vårt marsvin en gång och det var igår inför ihopsättningen av kompisen. Jag fyllde upp lite vatten i handfatet, sedan öppnade jag ploppen ytterst lite så att jag kunde ha kranen på så det rann ut och fylldes på med ett jämnt flöde. Sedan fick han stå i handfatet med min hand ena under magen, magen tvättade jag genom att lägga honom försiktigt halvt på rygg i vänsterhanden och hålla rumpan med vänsterhanden och hålla honom under strålen.

Nu var han visserligen otroligt lugn och lät mig göra precis vad jag ville, han låg stilla och njöt och verkade gilla det.

Så hur jag skulle gjort med ett helt hysteriskt marsvin vet jag inte. Hoppas han blir bättre snart och får ut vattnet i näsan. Glad