Jag fick låna en Engel
Lilla Engel fick vingar idag, och jag önskar att jag kunde lämna vardagen och flyga iväg med henne.
Engel och jag hade ett speciellt band som jag inte vet om jag kommer känna med något annat djur igen.
Hon föddes här hemma hos mig då hennes mamma kom dräktig från djuraffären. Trots att hennes mamma och moster var livrädda för mig var hon aldrig, ens för en sekund, minsta rädd för mig. Det var som om vi känt varandra i en evighet. Som liten var hon otroligt busig, otroligt full av liv. Hon hade livsglädje att dela med sig av till hela världen.
Sakta men säkert blev Engel sjuk, allt oftare. Varken jag eller någon veterinär vet säkert vad felet var, även om vi har misstankar.
Ni som vill läsa om Engels sjukdomshistoria kan se det här.
När jag skriver detta känns det inte som att jag skriver om ett marsvin, utan om min bästa vän - någon som jag ville ha vid min sida föralltid.
Det är lätt att vara egoistisk och tycka synd om sig själv och hur orättvist det är att hon inte längre är hos mig, men jag är glad och väldigt lättad över att hon inte har ont mer. Hon förtjänar inte att må dåligt och hon gjorde det allt för ofta på slutet.
Lilla Engel blev bara 2 år.
När Engel låg i min famn och livet sakta rann ur henne viskade jag hur mycket jag älskade henne och hur tacksam jag är över att hon delat sitt liv med mig. Det kommer jag fortsätta viska till henne, och jag hoppas att hon hör…
Jag kommer aldrig att glömma dig Engel. Jag kommer att tatuera in en minnesbild av dig, därför att du alltid är en del av mig.
Vila i frid.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
vila i frid<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min favoritbild på bebis-Engel tillsammans med mamma Vanilla.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Nu skuttar fina Engel med alla andra enormt saknade och älskade grisar i högt grönt gräs någonstans.
Massor med tröstkramar till dig Tina!
Hanna
Jag beklagar sorgen. :-( Mycket sorgligt att er kamp skulle sluta såhär. Men som du säger, nu har hon inte ont mer.
Sov gott, Engel!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Beklagar sorgen :(
Vila i frid Engel!
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Vackert skrivet!
Åh, vad sorgligt. Jag beklagar verkligen.
Sov sött Engel.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Usch vad sorgligt me otroligt vackert skrivet om en så nära vän, jag beklagar verkligen och vi skickar många tankar och kramar från oss alla här hemma!
oooh vilken fin tjej!
r.i.p. lilla Engel
Om du vore en blomma, och jag vore en ko,
så skulle äta upp dig för du är så go´
Rip lilla Engel
Vad underbart fin hon var :'''''(
Rest in peace Engelen.
Hon har det säkert hur bra som helst nu! <3