Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 718 ggr
Djur_marsvin
0

orolig för marsvinen!

måste ha svar på frågor skriv gärna siffororna när ni svarar:

1. Kan marsvin åka TÅG?!
2. Isf. kan dom åka tåg 4 TIMMAR?
3. Marsvinen vägrar att vara på taket.
4. Vill ha ett hus av plats som vissa har. tycker det verkar bättre. nån som vet vart man kan köpa de?
5. Hur ofta ska man köpa nya hus? Jag har 1 som ja hade tills julafton då min syrra köpte ett nytt i julklapp. Men när ska ja byta ut huset igen? Eller behövs det?

Känner mej så okunnig men vet ju nästan allt men körde fast här.. Flört

dreamiz
0

1. Ja marsvin kan åka tåg.

2: Vet inte hur länge de kan åka. Men se till så de har det ombonat, gott om hö, gurka eller liknande (istället för vatten).

3: vill de inte va på taket så gör ju inte det nåt. Av mina tre är det bara den yngsta som fortfarande är uppe på taket o busar

4: Hus av plast verkar va svårt att få tag i. Själv tycker jag bättre om trä även att plast ju är lättare att rengöra. Kolla om din zooaffär har möjlighet att ta hem sånt hus du vill ha. En del zoo tar hem på beställning.

5: Du byter hus när det inte är fräscht längre, trähus måste alltså bytas oftare. Man får också kolla så det inte sticker ut några "spikar" nånstans (framför allt om de tuggar på huset). Så länge huset är fräscht kan de ha det kvar.

[MatildaW]
0

Som Dreamiz säger på 1, 2, 3 och 5. 4an kan jag också svara på, dom finns ofast på zoo (och på Granngården ibland), brukar finnas där burarna står, men dock är dom väldigt dyra dom här husen. Mitt hus jag fick med till min nya bur kostade egentligen 120kr.

Djur_marsvin
0

okej tack så mycket!

ciss
0

Jag tycker inte att plasthus är bättre, farligt att tugga på om de sväljer t.ex.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Skulle nog inte vilja ha plasthus till något djur då det är sämre ventilation i dom :P

- Mvh Emma

[MatildaW]
0

#4. Ferplast gör olika marsvins grejjer i plast, i giftfri plast, så den är ofarlig så (?)

jumjums
0

Jag använder såna här billiga små trådplast lådor, typ såna man har smågrejor i, som jag köper på Rusta för 10:-. Sen klipper jag bort fram"väggen" och det blir ett perfekt hus åt dom. Finns i olika storlekar…

Jojsan
0

Ni skriver att marsvin kan vara på taken, måste man ha en ramp upp till taken eller kan de hoppa upp?

idipidi
0

#8 De hoppar!

Jojsan
0

ok :)

GroaLover
0

har en "cocoon",(plasthus) ett rött, stort egentligen kaninhus, tror jag.vi har den på golvet för att den är så stor :) två stora och 3 små får plats i det!

köpte det på DjurMagazinet Farsta, kostade väl nog runt 100, tror jag

Djur_marsvin
0

hehe.. mycket svar här.. *skratt* ^^ har iaf köpt ett fint trä hus med rött tak nu (eller för ett tag sen.. ett par månader sedan faktiskt.) det är ur läckert… måste fixa bild alltså! Skrattande

fulfisk
0

http://grand-prix.se/info_pages.php?pages_id=46

Här finns ett plasthus som jag tycker är häftigt, en borg :P Funderar på att köpa det och en tunnel.

fulfisk
0

Här är en bild på det!

http://grand-prix.se/images/borg1b.jpg