Snart teddybebisar..:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vägde min teddyflicka idag och hon har gått upp 90g så det verkar som att det är småttingar på g.Vikten har inte pendlat utan gått uppåt helatiden.. Hon har nu gått 5 veckor med hane..han kommer att stanna någon vecka ännu för säkerhets skull.
Detta blir min första teddykull (har haft pet kullar tidigare). Så någongång i september borde det då om allt går bra ploppa ut småttingar…väntar..:)
Lägger in en bild på kärleksparet..:) Den chokladfärgade är min flicka den andra en lånehane..
Om någon är intresserad så får ni gärna skriva vad ungarna kan bli för färger..
Är själv inte så insatt i färg genetik.. Pappan (kalle) är då zobel/fox har inte hans stamtavla ännu så kan tyvärr inte säga vilken färg hans föräldrar är.
Mamman(kissmet) är choklad/tan/white. Kissmets föräldrar är black/tan/white och black/?/white/g.roan. Kunde inte läsa uppfödarens handstil där det är ett ?..
Vilka finingar :) Ska bli spännande att se ungarna sedan. Jag håller tummarna för att allt går bra.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Riktigt läcker färg på tjejen!
Lite knepigt att veta exakt vad det kommer bli i kullen, det beror ju lite på vad de bär på.
Lycka till med kullen! :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#3 finns lite alla möjliga färger i släkten så man vet aldrig vad det pluppar ut, ska bli spännande..:-)
Hon har fått en pet kull tidigare (4 st) och då gick allt jättebra..så hoppas på det den här gången också..
Åh jag vill ha teddybäbis
vart finns du? Tänkte om man får sätta upp sig på kö om det eventuellt blir någon bäbishona?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bor en bit utanför Åbo i Finland. Så tar du båten över till åbo så kan jag ta bebisen till båten..
Men 2 honor är redan tingade (en behåller jag och andra åker till en uppfödare).. Men man vet ju aldrig vad det ploppar ut.. kanske alla är hanar..
#6 Aj det var en bra bit bort :( får nog se mig om efter en uppfödare som bor närmare
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Idag har hon gått upp 164g.. Med förra kullen gick hon upp 276g så hon har en bit kvar ännu. Tyvärr såg jag ingen parning den här gången så kan inte räckna några dagar.. Dom "fulingarna" passade på medan jag var på jobb..
Lägger in en bild hur hon ser ut idag..man ser inte så stor skillnad på bild än men när man lyfter henne så märker man tydligt att där är extra kilon.

Mpste säga att det är ett riktigt fint par du har :)
Mvh Alexandra
Nu är småttingarna här.. Dom föddes för två timmar sedan.. tre stycken kom det.
Är inte ännu hundra på könet men ser ut att vara tre honor..
Två stycken black/tan och en black/white. Första är den mindre black/tan honan? Födselvikt: 92g
#11 Gud vad söt!:=D Teddy bebisar är så himla söta!:=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gud så söta! En black tan teddy vore ju något att ha ;p
Mvh Alexandra
Grattis! Jätte fina! :-D
Nyfiken fråga men hur många dagar gick hon?
Grattis! Jättefina :)

GRATTIS!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Men så fina, grattis!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tackar! Alla småttingarna är pigga och mår bra, mamman med..:)
#16 som jag redan skrev i inlägg #8 så såg jag ingen parning den här gången så kunde inte räkna dagar. Men hennes förra kull så födde hon på dag 67.
#15 en black/tan kommer ev. att bli till salu..;)

#20 Åh :) Har dom känd stam? :p
Mvh Alexandra
De kommer att säljas med stamtavla. Mamman är goldhill´s kissmet (ganska många malaxis marsvin i mammans släkt). Pappan heter snoop´s kalle karviainen men hans stamtavla har jag inte fått ännu (han var en lånehane).
Men som sagt i #6 så bor jag i finland..
Så söta! Grattis
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea