Brukar ni märka sorg i buren ?
Vi har ju två kvar, men de har inte ätit vidare bra någon av dem idag.
Brukar det märkas på dem även om de är fler än en att ett marsvin dött ??
Börjar bli lite orolig för de två kvar varande…
Hur gjorde du när den ene dött? Det är viktigt att låta kroppen ligga kvar någon timme så de andra kan förlika sig med att den har gått vidare, annars kan de bli mycket förvirrade och tro att du tagit den.
Hon hade nog legat död ett tag då vi hittade henne. Hon var lite stel, så jag tror hon hade dött under natten/ morgonen. Vi hittade henne vid 10 tiden.
Du kan ju alltid testa att ge dem något super gott.
Annars så kan du tvångs mata men om du tycker att inget funkar ska du nog under söka det.
Du kan väga dem och hålla koll på om de går ner i vikt.
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
De har ätit lite hö under dagen, lite grönt gräs, lite maskrosor- Ratar både morötter och salladskål vilket de normalt älskar.
Kommer nog ta några dagar innan dem vänjer sig vid att kroppen är borta.
Jag tar alltid bort kroppen direkt när jag hittar ett marsvin dött.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har märkt att vissa marsvin som man tydligt märkt band imellan har sörjt sin kompis när den lämnat dom.
Men om dom äter väldigt dåligt och du inte vet vad Twiggy dog av skulle jag bli lite orolig, det kan ju vara något smittsamt/något dåligt dom ätit som gör att även dom andra är dåliga.
Hanna
Var den ett marsvin med högsta rang som gick bort?
Med sunt förnuft kommer man långt!
6# De äter inget vidare, städade ju ut buren, och de har bara bajsat enstaka pluttar. Det enda som riktigt lockar dem att äta är persilja, de har ätit lite maskrosblad, lite färskt gräs och ännu mindre hö. Har vägt dem nu i kväll, Sita har nog ätit mest, men Piraya äter inget vidare. De går inte mycket, utan ligger mest i husen. Sita har varit till vattenflaskan, men det har inte piraya.Oroar mig rätt mycket, har ju förökt att få tag på ett till direkt, men har inte hittat något nytt marsvin. Tror kanske ett nytt marsvin i gruppen skulle få lite fart i buren. Ev möjligen tidigast i morgon kväll från i såfall Polka Pigs.
#7 nej hon var i mitten rang. Tror jag iallfall. Sita har alltid bestämt tidigare, men tycker mig sett att Twiggy tagit mer plats på sistone, men jag tror inte de hade bytt rangplats.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Vad är Polka Pigs?
Om det blir värre kan du alltid mata dem med pippett. Det gjorde jag i somras när min matvägrade pga hettan, då fick jag tipset av Marsvinshjälpen att koka mjölkfri Gyllenmustvälling och ge i pippett till honom tills han orkade äta själv igen :)
#9 En uppfödare:)
Jag anade nästan det och försökte googla men kom bara hit till MIF igen ..
Blev lite nyfiken .. :-P
#12 Tror hon menar det i alla fall, då jag vet att det finns en uppfödning som heter så ^^,
#13 uppfödaren har ingen hemsida eller så? Vill alltid själv kolla runt för att se vad som finns.

Nej, tyvärr har Ewa (som har Polka Pig's) ingen hemsida utan man får kontakt med henne via telefon och/eller på de flesta utställningar i Sydväst och Västra samt även ibland på andra ställen.
Hon bor i Huskvarna och föder upp teddy, self golden och nonself golden roan samt CH-teddy. Kan verkligen rekommendera henne om du är på jakt efter marsvin, hon är kanon :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Nu så fick jag lite spontant prat när jag gick upp, bjöd på några strån persilja igen, då de äter det med passion. De har nog ätit en del under natten och mer spillning i buren. Så förhoppningsvis är det värsta över.. Ni får gärna hålla tummarna.
#16 Håller tummarna för fullt :-D
#15 Ok tack då vet jag :-D
*kniper ihop tummarna för grisarna*