Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1922 ggr
[nono39]
0

använder ni höhäck ?

använder ni höhäck till höet ? eller sprider ni ut höet i buren överallt ?

Royalz
0

Sprider ut gör jag inte utan jag lägger det i en hög på botten.

elsasputte
0

Hade höhäck till mitt äldst marsvin när han var liten, tyckte mycket om att gömma sig i det, fick sedan ta bort det då jag såg att han började bli lite rund om magen och fick svårare att ta sig ut.

Lägger mitt hö i en hög på ena sidan buren.

Abico
0

Jag kommer aldrig använda höhäck igen efter att ett av mina första marsvin fastnade i en för 10 år sedan, fruktansvärt var det. Det är dessutom väldigt onaturligt för marsvin att sträcka sig efter maten såsom dom blir tvungna till om man har höhäck. Jag brukar lägga ut hö på ett par ställen i buren.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag lägger höet i 1-2 olika högar i varje bur (de har två stycken ihopsatta burar). Höhäck skulle jag aldrig använda, dels för att marsvinen älskar att gömma sig, busa och ligga i höet men också för att det är en onaturlig och påfrestande ställning för deras nackar att äta uppifrån. De är betesdjur och ska äta från marken som de är gjorda för (det ser man genom att deras munnar helt enkelt är placerade i marknivå). Särskilt då 80% av marsvins kost ska bestå av hö och de tillbringar många timmar åt höätande varje dag. Att de sedan kan fastna i höhäcken om man har den på insidan är yttligare en nackdel.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

gnagarlover
0

enligt läns-styrelsen måste man ha höhäckSkrikandes

[090403]
0

Whaat?! länk? :o

gnagarlover
0

jag blev anmäld av en här på fokus och fick besök av dem.allt var ok men jag var tvungen att sätta in höhäckar sa de.jag sa att jag inte tyckte de skulle ha det pga de kunde fastna men det struntade de i.jag skulle genast fixa det tyckte de

NinaS
0

Jag gör som #4, av samma orsaker. :)

gnagarlover
0

jag har inte skaffat några men vågar kanske inte skriva det här då jag riskerar att bli anmäld igen.men här är ju svinen viktigast

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Vad konstigt, de sa inte ett ljud om höhäck när de var här. Borde ju vara samma inspektör när det är så nära

gnagarlover
0

det låter ju konstigt.det var 2 unga tjejer som var här

Lyan
0

Det var bara en inspektör här, en tjej

gnagarlover
0

maya hette hon den andre var praktikant.

imoon
0

Jag har inte höhäck. Ser ingen anlendning att ha det men ett dussin anledningar att inte ha det…

Ang. höhäck och lag, vad jag kan påminna mig om gäller det affärsverksamheter. Alltså att djuraffärer måste ha höhäck, för att garantera rent hö. Men att privatpersoner krävs på det är ju bedrövligt, men jag är inte chockad heller. Finns en hel del i lagarna som jag skulle vela PETA bort…

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Fridaaaa
0

Lägger det i en kanintoalätt:)
Hatar höhäckar ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder en sk påshållare. De kan fortfarande gå in i höt. Men det ligger inte helt utspritt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vilmaaxx
0

Nej, har i en hög i ett hörn (:

[CatsOnMars]
0

Jag lägger det mitt i buren eftersom de älskar att få böka runt och gömma sig i det :) Samt att jag har hört skräckhistorier om marsvin som fastnat i höhäckar.

WiggoLina
0

Skulle aldrig använda höhäck till ett marsvin, av samma anledning att jag inte använder det till familjens hästar eller kaniner; de är betande djur, och kan få stora problem med nacken om de inte tillåts att äta sin mat på backen. Skulle jag bli anmäld pga detta, skulle länsstyrelsen få samma anledning.

Dessutom brukar de tycka det är roligt att gömma sig i höt Glad (ja inte hästarna då)

Fridaaaa
0

#19 Det är inte lag på att ha höhäck så länsstyrelsen kan inget säga:)
Men tycker precis som du, har inte heller höhäck pga dem anledningarna plus att djur kan fastna i dem

WiggoLina
0

#20 Skrattande Det finns så mycket konstiga "fakta" om alla djur, särskilt om man går efter det djuraffärerna säger… Verkar inte som att någon tar reda på vad som är naturligt för djuren längre, utan tar första bästa "fakta" och kör stenhårt på det..

Fridaaaa
0

#21 Japp har med märkt det:) Tråkigt men tyvärr är det nog inte mycket att göra åt den saken. Jag litar inte på någon djuraffär gällande djurskötsel :)

[Quickeman]
0

Jag lägger det i en hög på bottnen, känns så onaturligt att de ska behöva sträcka sig upp för att komma åt det.

Frida B
0

Jag lägger höet över hela burbottnen! har hört att det är det bästa, då marsvin och små gnagare kan fastna och bryta benen i hösäckar.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[donkeyqueen]
0

#16 smart

Lixim
0

Hö låda kör vi med här hemma Glad

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland