Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1256 ggr
wiskas84
1

dålig i magen

jag har en hona som födde 5 st ungar i morse :) men hon är lite dålig i magen. inte jätte mycket men men det är lite kletigt. hon har varit det nu i ca 3 dagar. så i dag köpte jag proviva nypon o gjode kligröt blandat med det. har läst någon stans att man kan göra det. hon tyckte det var jätte mumsigt. o proviva e ju bra för magen men hur ofta ska jag ge henne det o hur mycket?

[CatsOnMars]
0

Man ska ge sålänge marsvinet mår dåligt. Om det dock går för lång tid kanske du borde uppsöka veterinär.

Rekomenderar något sockerfritt, t.ex vanlig filmmjölk istället för proviva med tanke på att proviva innehåller socker och det är skadligt för marsvinets tänder.

godisgrisen
0

Proviva är väldigt bra att använda det bästa i detta läge. Fortsätt tills det blir bättre.

wiskas84
0

ja jag tycker det med men hur mycket o ofta ska jag ge? e 2 ggr om dagen lagom eller för mycket?

tacksam för era svar :)

godisgrisen
1

2 ggr dag kan räcka. Äter hon bra med hö? Det är viktigt med fibrer. Hur mår hon? Är der bättre? Hoppas det.

wiskas84
0

hon är återstställd nu :) provivan gjorde susen i magen :) hon e pigg o äter som en häst. men klart med 5 ungar förstår jag henne :) hon äter sitt hö med :)

godisgrisen
0

Skrattande