Varför kissar hon ?!
Jag har en hona som älskar att kissa på mig när hon är uppe i knät. Hon är väldigt feg och försöker oftast göma sig under hennes vän om hon oxå är uppe i knät samtidigt.
Kissar hon för att hon är rädd? Gör dom det?
min har kissat i mitt knä en gång men det kanske är normalt?
De flesta marsvinen brukar inte tycker om att kissa utanför sitt eget revir, så det låter underligt. Kanske vill hon gå ner men signalerar inte tydligt nog?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej jag vet att de inte gillar att kissa var som helst. Har två hanar som visar väldigt tydligt när det är dags. Men denna hona är hopplös. Jag hade henne uppa i 5 min kasnke tillsammans med hennes burkompis först fick de äpple sen gruffa de runt under en tröja, så kissa hon på mej.
Detta händer kankse 8/10 ggr. Och det är inte så att hon har suttit i knä i en timme utan bara några minuter..
Ojdå :O Du skulle alltid kunna testa att göra som man gör med hundar, att "medan" eller precis efter hon kissat bära henne direkt till buren (i hundars fall utomhus) och på så sätt signalera att det är där man gör sina behov.
Kan vara så att hon känner sig så trygg med dig och att hon känner sig bekväm där och liksom, släpper så fort det behövs.
Ja.. det kan ha något med trygghet att göra. Men det är inte mej hon är trygg med, de vet jag. Så fort jag la på dem den tröjan de var under nyss så kissade hon.
Min äldsta som är 4,5 månader kissar fortfarande "där han är" och jag måste alltid ha honom på handduk om jag har honom i knät. Springer han på filt på golvet kissar han där också.
Jag läste dock att det är normalt när de är små, och att det där "hålla sig tills man är i buren" kommer när de blir äldre? Fast din tjej kanske är vuxen?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
När ska fe börja kunna hålla dig?? Mina honor är 8 månader och jag måste alltid ha skydd i knät…??jag trodde de bar normalt?