Luktar marsvinskillar starkt?
Hej!
Jag har två marsvinskillar och undrar om deras urin luktar starkare än honors?
Jag får starka luktduster här i köket där de bor och undrar om det kommer från dem? De är båda ungefär två år nu.
Tacksam för svar!
Britt
Jag har aldrig märkt någon direkt skillnad, det beror väl på hur ofta man byter och vilket burunderlag man har :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gör rent en gång om dagen. Som underlag har jag vanligt kutter. Men de äter ganska mycket färskt gräs nu över sommaren. Vet inte om det kan ge mer doft, de kissar ganska mycket av allt vatten de får i sig via gräs och blad.
Får se om det finns någon med liknande erfarenhet. I annat fall får jag söka källan någon annastans. Kanske är det freon från kylen eller fläkten i datorn? Allt finns just i köket och något där ger doftduster.
Britt
Ja hanarnas urin luktar mer/starkare.
Jag har inte märkt skillnad när jag hade både honor och hanar:)
Nu har jag bara hanar, 1 par i sovrummet (typ bredvid datorn) och 1 par i vardagsrummet. Luktar ingenting, städar 1 dag/veckan:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker att honor luktar mer än hanar faktiskt, med undantag för när hanarna "skunkar" exempelvis vid ranguppgörelse.
Hanna
Jag håller med Abico. Sen är iallafall mina hannar mer renliga och bajsar oftast i samma hörn. (: