Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 697 ggr
[Prutten]
0

Varför Ingen Off Topic Kategori?

Hade det inte kunnat vara kul att kunna ha en Katergori med en massa Off Topic Trådar? Där man kan få babbla av sig lite utan att känna att man måste hålla sig till ämnet i varje tråd.

Kanske lättare blir mer ordning i dom andra trådarna om man vet att det finns ett ställe att babbla av sig lite. om man vill det.

En tanka :-D

HumlanochJuvel
0

Det finns off topic här :) (Men jag tror man måste säga till sajtvärd/medarbetare för att bli tillagd i off topic kategorin). ^^

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 det var skumt, en osynlig kategori för endast vissa? :-O Kan man inte lägga en tråd om lite vad som helst under medlemmar?

HumlanochJuvel
0

#2 Jag tror det är så, för på min iFokus sida så syns OT-off topic kategorin (+ en kategori till som heter Lekar). Det var ett tagsen men jag har för mig att jag frågade en Medarbetare om hon kunde lägga till mig ^^

[Prutten]
0

Oj skrev knas på första Tanke inte Tanka … :-S

#3 Väldigt konstigt, ser ingen som heter Lekar. Och att alla inte får vara med :-/

Creation
0

All information om de dolda kategorierna finnes här.

Denna information finns även tillgänglig att läsa i Sajtreglerna:

" OT (off topic) diskussioner, det vill säga allt som inte rör marsvin, sajten/nätverket iFokus eller medlemmarna på MiF, finns tillgänliga i en dold kategori som man får tillgång till genom att bli medlem i privat sajt. Se den här tråden för mer information. "

Det är bara att skriva i länkad tråd eller pm:a moderator, ifall man önskar tillgång till de dolda kategorierna.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Prutten]
0

#5 Ok, då vet jag. :-)

Sandra-B
0

Kan ju tillägga att för några år sedan (innan jag tog över som sajtvärd) så var OT- och lekkategorierna "öppna" på sajten. Det förekom då extremt många aktiva trådar i dessa kategorier vilket gjorde att det nästan bara låg sådana bland senaste inlägg varpå inläggen som handlade om marsvin "drunknade" bland dem, det gjorde i sin tur väldigt många medlemmar irriterade och det togs ett beslut att dölja kategorierna så att enbart de medlemmar som ber om det får tillgång till dem, något som uppskattades av de allra flesta.

Precis som Louise skriver i #5 så finns infon om detta både i sajtreglerna och i en annan tråd, det finns dessutom info om detta i det meddelande som ska skickas ut till alla nya medlemmar på sajten (har dock förstått att det är lite strul med dessa automatiska utskick så det är inte säkert att alla/några får dem för tillfället).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!