Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1692 ggr
flocken
0

Smådjurs dag i djuraffär

fick idag frågan om jag & några av mina marsvin ville vara med av öppnandet av våran nya djur affär - Tages djur shop. Hon som sköter affären har köpt 2 marsvin av mig. Hon ville jag skulle finnas tillgänglig för frågor om marsvin. Hur livet med marsvin är, skötsel osv.

De bad mig göra ett info blad om marsvin. Kommer ta med 2 galler burar med några djur i varje.Olika raser.

Jag hoppas detta kommer bli en lyckad dag. Något ni tycker jag inte ska missa.

Vi kommer finnas i Mönsterås. 5 mil över Kalmar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

Vad roligt! :)
Så shoppen är med i Mönsterås?
Har hon någon hemsida?:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

#1 www.tagesdjurshop.com

De vill ha tips på små djurs tillbehör. De vill inte bli förknippade med bara hund & katt. Tips tack så kan jag vidarebefodra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fridaaaa
0

Sånt som jag tycker är intressant till smådjur, är ju hus, tunnlar, broar, grottor mm :) Shampoo är ju med bra.
Och bra kanin&marsvinsmat ;)

flocken
0

#3 du får väl komma hit & hjälpa mig Flört

…………………………………..

Fridaaaa
0

#4 Lite långt :) Har inte dem pengarna att köra för ^^, Annars hade jag gärna gjort det:)

flocken
0

sitter & försöker få ihop fakta blad om Marsvin. Även om Föreningen. Kommer även bli lite om Satin. LIzzie ska med på Lördag. 5 st ska badas innan

…………………………………..

Fridaaaa
0

#6 Roligt ju :) Synd att det är långt bort annars hade jag kunnat ha blixten med ^^,

[Prutten]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Blixten är skinny va? :-)

Hade ju varit bra egentligen om han eller annan skinny var med. För jag tror att många inte ens vet att dom existerar. Har själv nyss förstått att dom finns. Hjälper ju många allergiska att få ett djur med :-D. Känner nu själv till en familj som har allergi och är jätte glada för sina skinnys.

Fridaaaa
0

#8 Japp det är han :) 
Tyvärr är inte skinny mycket mer allergivänliga:)
Är olika från person till person hur man reagerar ^^,
Ja jag hade gärna åkt tid med han, men har över 12 mil enkel resa:)

[Prutten]
0

#9 Jaha det visste jag inte …. här lär jag mig något varje dag :-D

Fridaaaa
0

#10 Det är t.ex likadant med katter osv. Min lillasyster tål inte kattkvalster, men tål mina föräldras katter för dem är kastrerade och den ena är ändå långhårig (en hona, en hane), det är bara när hon har dem i ansiktet hon reagerar:)
Så kan skilja ^^, 
Men skinny hade ändå inte varit fel att visa upp :)

flocken
0

Troya som ska med är skinny. Kitty är Lakeland. Bella- Coronet. Dolores- virvel. Lizzie- satin virvel. Hailey- Teddy

Så några raser har jag fått med

…………………………………..

Fridaaaa
0

#12 Just det, du har ju Troya där ja, henne hade jag totalt glömt bort Flört Stackars lilla Troya:P

HannaVastervik
0

#11 Jag tål skinnys MYCKET bättre än pälsade.

Undrar också var kattkvalster har med kastration att göra??

Fridaaaa
0

#14 Tydligen har det med det :) Min lillasyster tål kastrerade hanar bättre än honor av någon anledning. Märkligt men så är det:P

HannaVastervik
0

Är nog ganska unikt för din syster isf ^^

[SallysPigge]
0

#14 Undrade jag med förut när jag läste om kvalstrerna på katt.

#12 Där får du med en massa raser ju, för inte så länge sedan så trodde jag det bara fanns släthåriga och virvel … Så du kommer nog öppna många ögon den dagen :-D

Fridaaaa
0

#16 Nej tror jag inte:) läst det någon annanstanns med att långhåriga djur har annan sorts kvalster, likaså mellan han&honkatter ^^,
Men så är det i regel med allergi. Hört dem som tål en viss hundras men inte en annan, och sedan tål nästa tvärtom :)