Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 741 ggr
Aristarcos
0

**SITA ** Djup saknad

Nu är har vår ledarhona också gått bort från oss. jag vet inte vad jag ska ta mig till hon är djupt saknad av familjen. Så pigg på kvällen, för att sedan vara döende på morgonkvisten.

Du fattas oss…

Fridaaaa
0

Nej usch vad jobbigt och trist för er Rynkar på näsanGråter
Hoppas ni kommer på vad det är som har hänt…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elsasputte
0

Usch va jobbigt! Vila i frid lilla marsvin…

luneas
0

Beklagar verkligen. :-( Kanske är det läge att låta obducera nu så att ni får veta vad som är orsaken till dödsfallen.

Det jag kommer att tänka på är giardia som är en parasit som sätter sig i tarmslemhinnan och kan ge just diarré och ett väldigt snabbt sjukdomsförlopp. I MM nr 3/2011 finns en artikel som Cornelia Wilhelmsson (Happy Day's) har skrivit så om du inte har tillgång till tidningen kan du säkert få artikeln av Cornelia.

[NalaMeya]
0

Usch jag beklagar verkligenGråter

Vila i frid små älskade grisar

Isnona
0

Vad tråkigt! Beklagar sorgen :( Hoppas ni kan reda ut vad det är för något.

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Oh-rakel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Artikeln ligger på vår hemsida www.rexellens.se . Klicka på marsvinen och sedan fakta så finns den…en av de få jag hunnit lägga upp.

TS: Usch vad tråkigt! Är det något av de andra marsvinen som visar tecken på att vara dåliga också eller var det bara Sita? Inte allt för vanligt med detta förlopp på marsvin så jag hoppas och håller tummarna för att det bara var/är hon som blev dålig. Beklagar i alla fall och skickar en morot till regnbågsbron i kväll…

SMF 203 Happy Day´s underbara marsvin

www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

EvaLuna
0

Så otäckt… å sorgligt. Skickar med lite gurka med Oh-rakels sändning

<3

Abico
0

Fina Sita, vila i frid.
Kramar till dig, som sagt har du verkligen gjort allt du kunnat. Vi håller tummar och tassar för Piraya här.

Hanna 

Aristarcos
0

#6 det är andra marsvinet på 4 dar som dör för mig.. och har en sheltie som bott med dem länge. Som är nu halv hänging.. men jag kämpar på så får vi se i morgon.. men jag är super orolig

Tack allt, har inte tiden och orken att svara men ert stöd uppskattas enormt..