Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 1242 ggr
godisgrisen
0

Hur många ungar får Lemon Lace?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen dräktig marsvinsmage är den andra lik. Ju fler kullar jag får desto mer övertygad blir jag om att det är helt omöjligt att gissa antal bebisar. Lemon är enorm! Hon har 10-12 dagar kvar innan kullen kommer. Merope som fick sin kull i tisdags var inte tjock alls om man inte kännt sprattel hade man inte kunnat se dräktigheten ändå födde hon fyra ungar! Om man jämför Lemons mage med den magen är det minst tio ungar där inne… men det är väl knappast möjligt.

Vissa honor "packar" sina ungar hårt magen känns stenhård och bucklig. Andra bär sina ungar lite lösare då ser magen galet stor ut men den är mycket mjukare. Lemon har en mjuk mage. Av den anledningen insåg jag sent att hon var dräktig man kunde inte känna fostren som en hård massa som på de flesta honor. Det var först när bebisarna sparkade som jag förstod att de var där.

Lemon mår bara fint och äter som ett marsvin.

Pappan heter Isidor och är nonself black magpie själv är Lemon en nonself black harlequin med lite mixat ursprung. Ungarna kommer att bli black eller chocolate harlequin. Spänningen är olidlig.