Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1785 ggr
[SallysPigge]
0

Hjälp! Plastmatta i bur!

Startar en ny tråd för att få snabb hjäkp angående plastmatta i bokhylleburen.

Jag ska lite senare ut på jakt med stuvbitar, så min undran är, hur har ni andra satt fast mattan? Har ni använt samma saker som dom har när man lägger den på golvet, limm och sedan någon fog?

Men det kanske inte passar för marsvinen. Så snälla om ni vet ge mig gärna tips snarast. :-D

Fridaaaa
0

Du måste väl kunna ta bort mattan sen och rengöra? :) Så limma fast den kanske inte är det bästa:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur tänker du då? Eftersom Vaxduken sitter fast, och mattan ska ersätta den….

Jag kanske tänker knas nu för jag känner mig en aning stressad :-S

Hultan
0

nej för tusan, limma fast den. En plastmatta behöver du bara byta om du får tex Ringorm eller när den blivit utsliten, vilket är mååååånga år fram i tiden, och då kan du skära sönder den och limma dit en ny. Så skulle jag gjort.

Med sunt förnuft kommer man långt!

[freijo]
0

Menar du våtrumsmatta? Jag håller på och bygger en bur med det och jag har satt fast den med "No more Nails" lim som också finns för våtrum och använt fog i skarvarna.

Över skarvarna använde jag sedan vit plasttejp och sedan klar plast film man plastar in böcker och skrivbord med eftersom skarvarna då blir helt vattentätat. Men man får göra på det sätt man tycker :) Hoppas det var ett bra tips. Sedan rengör man ju bara plastmattan, med typ vatten och ättika eller vad man vill använda.

Fridaaaa
0

#2 Vaxduken sätter man i regel bara fast med nitar = lätt att ta bort :) Så dem måste gå att ta bort, ifall det kommer skit och annat på det, eller då om du t.ex får Ringorm eller liknande.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SallysPigge]
0

#3 & #4 Ja jag tänkte väl det att den måste limmas för ja det är våtrumsmatta jag tänkt att ta.

Min lilla Tindra åt eller i alla fall gnagde på vaxduken igår på flera ställen så jag tänkta att mattan kanske hjälper för den ska väl inte vara lika lätt att få grepp i.

Ok så det fungerar att använda sådnat material som är till för mattorna utan att marsvinen tar skada?

[SallysPigge]
0

#5 Såg inte att du svarat igen. Jo du kan ha rätt men tror du inte att det blir lättare för Tindra eller någon annan att få grepp om mattan om den inte sitter fast ordentligt, så hon liksom inte lyckas dra upp den lika lätt. limmet måste ju ge något motstånd ….. eller?

fia-mia
0

Har hört att man kan ha akvariesilikon i skarvarna, vet inte om det stämmer?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

gnagarlover
0

limma.du kan dra bort den om du behöver

Lexxi
0

Jag använder limpistol (modell enorm som sambon har i jobbet som elektriker). Sedan har jag haft akvariesilikon för att täta.

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

westblom
0

jag har använt golv lim och i hörnen (skarvarna)har jag haft aquatät blir jättebra,har köpt lite småskvättar med golv lim från en firma,

[SallysPigge]
0

Har köpt matta, lim och fog .. dyrt .. men vad gör man inte för dom små liven  :-D

Fixar till det imorgon …..