Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 5020 ggr
TRASAN
0

kirskål i trädgården!

jag undrara om marsvinen kan äta Kirskål jag har massor isåfall i min trädgård. men jag är osäker har inte hittat nånstans att det ska vara giftigt men jag hör mig för nu är det någon som vet ?? kram

Klackebo
0

De kan äta Kirskål. Mina har fått det idag men det är bra att börja med lite i taget så de vänjer magen.

paronskrutten
0

Dom nya, färska, små går att äta, men inte på sommaren. (om dom inte är små då oclså )

Helena

Ulle_W
0

Jodå, det går alldeles utmärkt att servera Kirskål hela sommaren…oavsett storlek på växterna…

paronskrutten
0

Men Kirskål blir giftigt om dom blir för stora, så ni vet…..

Helena

trocadero
0

Nej dom blir inte giftiga. Har också hört det, men jag har frågat flera människor som kan mycket om växter och även på trädgård.ifokus, alla säger att dom går att ge och att dom inte blir giftiga.

paronskrutten
0

Vill inte tjafsa, men jag skulle inte ge mer än "skotten" till mina grisar….

Helena

TRASAN
0

okej tack så mycket för svaren. då ska jag ta lite imorron o ge dom.

Klackebo
0

Det är inte alls farligt att ge Kirskål under sommaren när de är stora däremot blir de väl mer hårda/sega då och det är inte alla marsvin som gillar det då, iallfall inte av mina.De är nog godast så här på våren och försommaren.

Men går som sagt bra att ge hela sommar halvåret.

Klackebo
0

Det är inte alls farligt att ge Kirskål under sommaren när de är stora däremot blir de väl mer hårda/sega då och det är inte alla marsvin som gillar det då, iallfall inte av mina.De är nog godast så här på våren och försommaren.

Men går som sagt bra att ge hela sommar halvåret.

shintaida
0

Om Kirskål skulle varit giftigt på sommaren, skulle det varit massdöd på marsvin i min by varje sommar!!

// Shintaida

Abico
0

Hur ser Kirskål ut? o.O

Hanna 

Ulle_W
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser Kirskål ut….växer som ogräs i vissa trädgårdar!

TRASAN
0

så nu har jag gett mina marsvin lite Kirskål o dom överlevde. dom tyckte det var jättegott. hur mycket o tätt kan man ge dom det ? t ex : var dag?

Abico
0

#12 - har jag aldrig sett förut XD

Hanna 

TRASAN
0

jag har massor i min trädgård i en hörna. så jag undrar kan jag ge mina marsvin det var dag??

katiz
0

ge en bukett typ,tror inte att det skadar. eller ge en en dag sen 2 anddra dagen och så och se om dom mår bra av det

TRASAN
0

okej dom får bara tre var i buren så dom får smaka på dom lite

dannebacken
0

Som med allt nytt grönfoder vänjer du dem vid det. Jag brukar ersätta vitkålen till stor del med maskrosor och Kirskål under hela sommaren, då affären ligger längre bort än kirskålsskogen bakom huset. Det blir alltså varje dag, och ganska rejäla mängder när de väl är vana. Har aldrig märkt att de fått problem av det.

TRASAN
0

okej tack så mycket tar bara max 4st nu som var bur för smaka på