marsvins ungar som bits

Hej!
Jag har en bäbis hane på 8 veckor(som jag tyävärr inte fått sålt ännu..) han bits också jätte hårt.
Men jag kan ge dej mina tips.
1. När han biter dej, släpp inte till baka honom utan bara blås på nosen.
2. Ha TÅLAMOD xD (något som jag inte är så värst bra på..)
3.Du ska hålla i honom tills han slickar dej. Det funkar utmärkt för mej och nu är han dessutom mycket lekfullare och "gladare" i buren.
Lycka till!
\Elin
okej hmm mina bits så hårt så det börjar blöda så tror inte dte funkar men tack ändå :) hihi jag har också många pojkar kvar som "ingen" vill ha. sen har jag inget bra tålamod XD
men va jobbigt att de bits… de kanske inte mår bra

Och jag som trodde att marsvin inte bits överhuvudtaget!
Men det är kanske i en viss ålder, ungefär som när vi var 2 år och var i "kan själv" perioden, dom slutar väl när dom blir äldre?
mina marsvin har bitit mig hårt typ 5 gånger (alla 8)
Helena

Jag är imot folk som ger en liten klap på nosen
Själ skulle jag nog placerat marsvinen i en lung miljö och sen börjat om med tämjandet
Man måste vara tålmodig
Hon sa inte klapp hon sa ett litet blås på nosen :P

Jo jag vet :D men jag har hört många som har gjort det :D
Men alla har ju sina egna sätt :D

Mina bäbis pojkar bits också så att det blöder *sneglar på min högra hand*…
Men nu är de snart tämjda. xD
Sånt temperament skulle jag inte vilja ha på mina marsvin… Man avlar ju också på temperament, det får man inte glömma!
Jag har aldrig blivit biten av en marsvinsunge. Enda gången jag blivit biten är då jag särat på marsvin som slåss eller när jag luktat sallad (får skylla mig själv). Och jo, som domare på petclassutställningar har jag blivit biten också. Men då är det ju inte mina egna marsvin.

Gör det ont att bli biten, eller det är mer som ett nyp?

Gör det ont att bli biten, eller det är mer som ett nyp?
det gör ont..
Helena

#13 Okej, vi hade ett par dvärghamstrar, och dom bet oss ibland. Det gjorde faktiskt jätteont! Jag tänkte: Tänk, ett marsvin har dubbelt (om inte 3dubbelt) så sotra tänder som hamstrar ;P
dom biter inte så ofta, om man visar dom att det inte lönar sig.
Helena
Ända gången jag har blivit biten av marsvin så att det har gjort ont/börjat blöda var när mina förra hanar bråkade om en gurkbit, jag stack ner handen och skulle ta upp gurkan för att dela och ena marsvinet råkade bita i mig istället för i gurkan.. ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
dessa bits hårt så det börjar blöda vilket jag inte tycker känns särskilt tryggt alla mina tidigare och andra marsvin har aldrig bitits :/
Ett utav mina vuxna marsvin bits alltid när jag klipper klorna, men int så det börjar blöda men det gör ont.
När marsvinen naffsar så gör det inte ont då är det mer som ett litet nyp. Men om dom biter med avsikt tex mina honor bråka och jag skulle sära på dom (dum som man är) och just då hugger den ena och träffar mig istället det sved ordentligt kan jag säga det drogs upp ett tjocktlager skinn och blöda sådär måttligt. Just då verkligen älskade jag mina marsvin:P
Mina pojkar bets också när dom var små.
Osäkerhet, tror jag definitivt på, från deras sida.
Nu är dom ett år gamla och bits inte mer.
Det växer bort allteftersom dom blir säkra med er och sin omgivning.
// Shintaida