Om du vore snuskigt rik...
Tänk dig att du vore snuskigt rik och hade oändliga resurser, levde i en värld där marsvinen hade större värde i samhället och där bättre marsvinskunskap florerade.
Hur skulle ditt liv med dina marsvin skilja sig från hur det ser ut idag?
Jag skulle ha en hel bondgård med endast marsvin och ta hand om dem skulle vara mitt heltidsjobb! :D
jag skulle köpa allt och allting som skulle få mina marsvin glada…^^ fast just nu kommer jag inte riktigt på nått mer jag behöver till marsvinen eller nått som finns mer att köpa till dom…jag har det mesta tror jag…xD
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Marsvinen skulle få ett eget rum i huset och i.o.m. det större burar, men ärligt talat skulle det nog inte bli någon större förändring än så - jag tror inte att mina marsvins behov förändras för att jag blir rik och dom har det rätt bra idag som det är :P Däremot skulle dom få stå ut med marsvinsvakt lite oftare för jag skulle åka utomlands mer än jag gör idag ;)
Hanna
Jag skulle ha ett stort hus och sedan en stor "bod" där marsvinen hade sitt egna. Skulle haft skinnyuppfödning, så skulle ha bra värme där inne, massa halm annat mysmys till dem :) Dem skulle ha den bästa maten, ekologiska grönsaker osv :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade inte haft fler än de tre jag har nu, men definitivt en större bur som inte tar så stor plats i min stora lägenhet ^^
Jag skulle ha anställda som städade mitt hus och allt sånt så att jag hade mer tid till bara det roliga. Skulle ha en uppfödning på ett bra ställe som inte störde min man ;-P jag skulle ha en gård med ängar där jag kunde odla det bästa höet och de bästa grönsakerna (och anställda!).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Ha ha så tänkte jag med ungefär …
Ett stort hus, ett rum med marsvin, anställda att sköta mitt hem och burarna, men gosandet och matandet gör jag själv. Själva städandet är ju ganska trist ibland.
Sedan så blir det resa mycket med familjen, självklart! :-D
Jag kan spontant komma på en del:
* Betala forskare enorma summor pengar för att få fram mer forskning kring en del sjukdomar på marsvin. Givetvis ligger satinsjukan ganska högt där. Eventuellt ta fram DNA-test för ovanstående.
* Skulle ha ett kontrakt med en megaduktig jourveterinär som kan komma när som helst på hela dygnet.
* Jag skulle bygga ut marsvinsrummet ytterligare och ha ett smart och diskret vattensystem.
* Det skulle definitivt funnits ett samarbete med lokala bönder, så att närodlade grönsaker och hö hade levererats direkt till dörren. Bara det bästa till svinen :)
* Ha personal som sköter sanering och allt sånt där ifall jag skulle få in Ringorm eller något annat smittsamt.
Kan säkert komma på mer om jag tänker till lite ;)