Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1147 ggr
[CatsOnMars]
0

unika marsvin!

Hej alla!

Min lilla gosse har ganska så underliga saker för sig ibland, t.ex. blir han helt galen och piper om han inte får nosa på alla som kommer på besök.

Har era marsvin små idéer för sig? :D

Fridaaaa
0

Lotus & Blixten har fått för sig att knuffa runt på sitt ena hus, så det står kors och tvärs i hela buren haha

Och Morris har för sig att det är roligt att välta "bron". Han går in under den, och sedan när nacken är vid kanten, så kör han upp huvudet några gånger tills den välter, sedan går han haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

louisenorring
0

Jag lärde två av mina marsvin att stå på bakbenen för att få godis så varje gång man går förbi står dom på bakbenen och skriker haha :D

Blomkrukan
0

Mina envisas med att putta mer sina bäddar hela tiden. När dom ligger uppochner brukar dom krypa in under och buffa runt där lite. Dom har en hel del knepiga saker för sig, så gulligt även om det kan vara irriterande ibland : )

[linneasandberg]
0

tass ;)

Fridaaaa
0

#4 Bokmärk eller bevaka istället dem inlägg du vill följa:) Så slipper trådarna bli långa av "tass" :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliino
0

Även jag lärde min kastrat Hubbe att stå på bakbenen och sen lärde han sina fem flickor det och nu står alla på bakbenen och skriker när jag kommer in till dom.

Min Skinny Ralf tycker det är super kul att rymma. Och tar en liten sväng då och då. Han var förtvivlad när han satt själv en kort period pågrund av gnabb med burkompisen och rymde då. Han tyckte nog det var härligt att få välja själv när han skulle rastas eller så var han bara på jakt efter flickor. (:

Ralfs son Bamse är en pratkvarn och skriker så högt att öronen guppar.

Nicolew
0

Min lilla tös Rut brukar alltid smågnaga på min arm när hon vill ha något gott! Hehe får hon det sen så slutar hon :P

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

louisenorring
0

#6 deras framtassar och haka ser så underbart gulliga ut när dom står så :3

[CatsOnMars]
0

Vad kul att höra att det är fler som upptäckt små egenheter hos sina grisar!

Jag upptäckte bara för ett tag sedan att min älskar musik! Så fort jag sjunger för honom eller spelar gitarr lägger han sig direkt och myser och vill bli klappad. (Om det är lugna melodier, det vill säga) i nuläget övar jag Stairway to heaven introt inför honom!

louisenorring
0

#9 åh vad gulligt :D

[Aquelegia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

mina marsvin visslar så fort det är någon/något som visslar på tv XD annars så skriker min minsting lucifer på mig tills jag tar upp honom och gosar. Sedan sätter han framtassarna på min arm och spejar ut över det som händer i rummet ^^ först när han börjar gruffa missnöjt får jag sätta tillbaka honom i buren utan att han skriker på mig igen ^^

[raowr]
0

Min ena lilla älskling fick idag för sig att klättra upp på en av våra hundar och sitta där ett tag. Haha, whata what?
Det är första gången som de träffas på riktigt och hon hoppade inte ner fören Charlie började känna att situationen var lite olustigt och försökte resa på sig.

Hon är en riktig liten tuffing min Wicca. <3
Det är synd att jag aldrig hann få det på bild!

Svea-
0

Dammsugaren,mina marsvin blir jätteglada när jag dammsuger då dom förknippar dammsugaren med att jag byter till dom.Eller dammsuger lite lätt/fort för att dom ska komma ut och springa runt,leka,leta gottis,terra hundarna…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[CatsOnMars]
0

Min pojk utvecklade en ny egenhet nu i veckan, nu när han är uppe och gosar räcker det inte längre med att det ligger godsaker framför honom som han får äta, utan jag måste hålla i den åt honom annars hackar han tänder. Han börjar bli lite väl bortskämd nu, haha!

louisenorring
0

Har nyss upptäckt att min nya flicka gillar att bli kliad på magen?XD Satt och kela med henne så lutade hon sig mot sidan lite halvt liggandes så så såg magen så söt ut så jag var tvungen att PETA på den haha så lyfte hon benet så det hängde i luften jag ba jaha? och så börja jag klia henne på magen och hon tyckte det var jätte skönt xD hon såg ut som en hund!

mjuhm
0

Har upptäckt att mitt ena marsvin Simba kan inte äta eller så om inte Rufus gör det. Ger jag Simba först ett maskrosblad t.ex så vägrar han äta. Men ger jag först Rufus ett & sen Simba ett så slukar Simba det med en tugga.

Sen Rufus tycker om att bli kliad bakom öronen, trots att han är jättekittlig där! När jag kliar honom en bit bakom öronen så början han skrika & putta med huvudet. Kliar jag honom precis bakom öronen så lägger han sig ner & blundar. Men var tionde sekund skakar han på huvudet p.g.a att han är kittlig. Tungan ute

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥