Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 999 ggr
[SallysPigge]
0

Kan dom vara könsmogna redan?

För en stund sedan lät det en del i buren, så jag gick och kollade. Bernard betedde sig som han ville para sig, hoppade först på sin förskräkta moster, sedan sin bror och efter det ett försök på sin mamma. Ha ha det såg ganska kul ut, den lille på dom stora :-)

Men Bernard och Pigge är ca 1½ vecka, så det kan väl inte vara så redan eller?

Sedan har jag en undran till, hur länge diar dom? Bernard verkar vara mer framåt och äter mer i skålarna än Pigge. Och Pigge är en riktigt morsgris, han ropar efter mamma på direkten när man tar upp honom, och han springer mest efter henne också. Känns som han aldrig vil lämna boet, även om det inte är dags ännu.

Så har jag nu en Morsgris och en könsmogen?

[Alexis78]
0

Nej, dom blir inte könsmogna så tidigt. De bara testar sina gränser, så gör nog de flesta smågrisar.

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Ja det är väl lite tidigt, men kul såg det ut …. :-D

Fridaaaa
0

Nej inte redan :) Vid runt 4 veckor och uppåt brukar dem bli det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SallysPigge]
0

Jag puffar för en fråga jag ej fått svar på, kanske var dumt att skriva två olika ämnen här?

Men här är fråga i alla fall:

Sedan har jag en undran till, hur länge diar dom?

gickan87
0

Jag har för mig att de diar tills de är 3 veckor. inte helt säker men tror det:)

MVH Erika :)

[donkeyqueen]
0

Har också för mig att det är 3 veckor ;)

Royalz
0

3-4 veckor diar dom, men det blir ju mer och mer sällan och i slutet kanske bara någon gång per dag.

[SallysPigge]
0

Ok  då vet jag, men har svårt att tro att Pigge släpper taget ;-) Han är ju en liten morsgris :-D