Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 7022 ggr
Mojma
0

Era övriga husdjur? :)

Vet att det tidigare funnits trådar om detta! Skulle iaf vara superkul att veta vad ni har för andra husdjur utöver marsvinen?

Jag själv har två hundar :) Så, vad har ni? Några favoriter/önskningar vad ni skulle vilja/ska skaffa? Vet ju att många älskar fler sorters djur & har fler älskade medlemmar i hemmet hemma än enbart marsvin :)

(Visste ej vilken grupp!)

Forgetful
0

Har inga marsvin men hittade hit ändå xD har en hund och 3 råttor (snart 4) :D

//Forgetful

godisgrisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två huskatter Sigrid(blå) och Svea (sköldpadd och vit). Så har jag fyra akvarier med div fisk… massor av fisk. Tidigare har jag haft kaniner, möss, undulater och ridit mycket i massor av år.

Mixxie
0

Förutom mina 3 marsvin har jag en cavalier king charles spaniel hane på 2 år :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

elsasputte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Förutom våra marsvin har vi 3 katter och en hund :)

miacaliza
0

Vi har förutom sju marsvin:

*Tre katter: två sibirisk katt och en Neva Masquerade

*Tre kaniner: två Dvärgvädur och en Franskvädur

*En guldhamster och en till på G

*Ett litet akvarium med en kampfiskhane, ett stim neontetror, ett stim microrasboras, två otocinklus och åtta coridoras.

Önskar mig ett litet räkakvarium också, får se när det blir av :)

Vad vore livet utan djur <3

Fridaaaa
0

Jag har förutom 4 marsvin:

• 5 kaniner - 1 lejonhuvad ddv, 1 lejonhuvad kanin, 1 BJ och 2 lejonhuvad kanin/lejonhuvad ddv.
  • 2 katter -2 kastrerade bondkatter, en hona och en hane
  • 1 hund - En sankt bernhard
  • Höns & 1 tupp - Blandras

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Royalz
0

Jag har förutom marsvinen: En guldhamster, en katt och en hund.

Moa-16
0

Förutom två marsvin har jag en hund & en kisse =p

Lixim
1

Jag har en blandras hund som heter Lea som blir 2 år den 24 augusti. Min sambo har en Bedlingtonterrier och så har vi två rått hanar som heter Limpan och Hippo :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

LisenN
0

Här har vi ett halvt zoo och alla jag haft på önskelistan har nu flyttat in. Jag är nöjd med de vi har men sönerna tjatar om fler…. Får se hur det blir med det :)

Just nu har vi iaf:

5 marsvin + bäbisar som föds vilken minut som helst.

3 hundar

8 katter

3 illrar

3 getter

12 ankor

3 akvarium med ett gäng fiskar.

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

flocken
0

Förutom 10 marsvin har vi:

2 rex kaniner färg Castor- Vipra & Mini

1 hund. Axel en mix mellan amstaff/rottweiler/schäfer/bc. Går som min service hund som jag utb själv.

Ett gäng fiskar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Arinah
0

Här finns i dagsläget förutom 20 marsvin:

2 Roborowskihamstersystrar (långt ord) och 5 stationära vintervita dvärghamstrar plus några dvärghamstrar som letar nya hem.

En och annan silverfisk tittar fram då och då.

NinaS
0

Här  bor 13 marsvin, utöver dom så delar vi lägenheten med

3 katter (1 siames, 2 huskatter)

1 hund (papillon)

3 guldhamstrar

2 dvärghamstrar (vintervita)

På önskelistan finns bl a ankor, får och minigris!

[Sandi92]
0

Har "bara" marsvin. :p Har haft hund och katt innan.

Min pappa säger att man inte kan ha hund/katt samtidigt som smådjur, men det är ju bullshit! Han borde kolla här.

linaajonsson
1

Här hemma bor det 11 marsvin och förutom dom så har jag

4 råtthonor, 1 dumbo slät, 2 toppörade släta och 1 toppörad rex

1 kaninhane, brun zobel blandras

1 katthane, svart vit huskatt

på min önskelista finns hund och iller.

Fridaaaa
0

#14 Haha klart man kan, har min familj haft sedan jag föddes och innan dess och jag har det nu :P Fungerar kanonbra, allting hänger på individerna och hur vi uppfostrar dem:P

Glömde skriva vilket/vilka djur jag önskar mig, som jag vill ha :)

• Afrikansk pygméigelkott - Bara för söta! Men för dyra :/ (1000kr och uppåt).
  • Egen häst - Lär dröja väldigt länge till dess tyvärr
  • Fiskor & grodor - så fint att titta på :)
  • Orm & Ödla - Skulle gärna vilja ha en majsorm eller en leguan :)

Misarn
0

Här hemma bor det endast två marsvin för tillfället, med tanke på att vi jobbar så olika och mycket så skulle det inte passa att ha fler djur för tillfället men både jag och min sambo är riktiga djurvänner så förhoppningsvis så kommer det flytta in hundar och kanske något marsvin till men det får framtiden utvisa Glad

gickan87
0

Förutom 7 marsvin bor här

4 kaniner
2 akvarium
2 hundar
2 katter

Varav katterna och den ena hunden inte är mina.

MVH Erika :)

Fejhn
0

har marsvinen såklart och en hund. :)

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

tantnett
0

Förutom mina 5 marsvin har jag 2 kaniner en Lejonhuvad som heter Mustang Sally samt en Hermelin/Teddy som heter Blåeld.

Har en Nordsvensk brukshäst som heter Charm Tott.

Och en katt Abessinierkorsning som heter Zebbe

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Mojma
0

Gud vad kul att höra vad ni har för djur och också att få se vissa av dem. Superfina!

Jag startade tråden men glömde ju skriva vad jag själv önskar mig! Skulle gärna vilja ha egen häst igen (på lång sikt) men är även sugen på att skaffa mig ett par undulater :) Fundering att de kanske är svåra att ha i lägenhet finns dock… (?)

FeliciaS
0

Här hemma bor bara marsvinen, men jag har ett islandshäststo som bor i hagen med sina kompisar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

#11 Åh, vad häftigt med den tickade tassen!

Här är numera vääääldigt tomt på djur, förutom marsvinen bor här en jycke, Ping pudel/papillon och gerbilerna Isak och Gustav. Hjälper till med en vildkattskoloni men de är ju inte mina egna

Just nu är jag väldigt nöjd med vad jag har men planerar att om något år skaffa en black and tan toypudel (med stamtavla!), är lite sugen på en merle pomeranian också men det kommer nog dröja väldigt länge innan jag fixar att ha pom igen utan att känna det som att jag ersätter Mattis.

Binajis
0

Här hemma finns förutom f t 42 marsvin även:

* 5 hundar - 1 gaglo, 2 whippets, 1 saluki och 1 setter. Samt en salukivalp på ingång :)

* 6 kaniner - 4 dvärghare/lejonkorsningar och två lejonhuvade

* 14 möss - både engelsk - och svensktypade.

Jag vill ha allt möjligt så småningom - alpackor, får, getter, kor, hästar, papegojor, änder och gäss, vaktlar… säg något djur jag inte vill prova på *s*

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Swane
0

Juat nu har vi 7 marsvin, men vi drömmer om en hund. En grand danois el irländsk varghund.

Har varit engagerad i brukshundklubben….. århundraden känns det som.  Har vuxit upp med hundar och saknar det verkligen.

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

nnicoleee
0

Här hemma bor 5 marsvin & 1 hund - En 5 månaders rottweilertik vid namn Kira :)

Mitt ♥!

esvard
0

Förutom mina två marsvinstjejer så har jag ett par hamstrar och katten Alice. Glad

juliino
0

Hemma hos mig bor 12 marsvin, En stor vit Golden retriver hanne vid namn Milton och en liten blandras vovve vid namn Kito! (: Sen har jag en Guldhamster som heter Arnold. ^^

Jag drömmer om två tamråttor och en Basset hound sen saknas en Bobbo i mina marsvins burar Oskyldig

HumlanochJuvel
0

Vi har tre marsvin här hemma. :) Sedan i hagen står min Welshponny Heingeskogs Juvel (den vita) och min systers Gotlandsruss Lina Mo (den bruna) :D

westblom
0

förutom mina 20 marsvin,så har jag 1katt 2 dvärhamstrar,4 fiskar ,2 kaniner,jag vill inte ha något annat djur de jag vill ha är burskåp till marsvinen tillräckligt stora,är så nöjd med dom djur jag har

agnesfh
0

Förutom mina två marsvinstjejer har jag min underbara hund Ruth och en islandshäst :)

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

elsasputte
0

Jättesöta djur alla har :) Speciellt du #9 Lixim, jääääääääättefin hund :) Vad är det för raser i henne?

Lixim
0

#32 pappan är leonberger och mamman är bc/labbe. En tjuvparning. Hon är helt underbar. Väldigt lugn inomhus, drar aldrig i kopplet. Kommer det hem folk blir hon dock lite vild :)

Bada är hon galen i, hon kan leka i sjön flera timmar själv.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Svea-
0

ett gäng marsvin…två huskatter…4 hundar…å två människor…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Niinis
0

Här bor det förutom 3 marsvin;

* 1 Alaskan Husky på snart 6 år, har energi som en överenergisk valp..

* 2 Bondkatter, en hona och en hane båda kastrerade.

* 2 Akvarier. Skalarer i ena och tetror av olika slag i andra.

[Nooway]
0

Har inga grisar för tillfället :(
Har haft 3 grisar
Har nu två råttor och, om allt går som det ska, en häst :)

Yellow-Submarine
0

vi har några silverfiskar :)

FruJohansson
0

En Lagottokille vid namn Rossi och två tvestjärtar i brevlådan.

thildatessie
0

4 marsvin, 2 råttor, 2 gerbiler och en ödla + vovven som bor hos mamma och pappa! På önskelistan finns i princip alla djur förutom orm & insekter. Hund (AMSTAFF), katt, höns,ankor, "andra bondgårdsdjur" :) Har haft två stycken dvärgschnauzrar innan :)

ew
0

Förutom två marsvin (en till salu) finns här tre vuxna katter och fem bäbisar, två gerbiler, två hundar och ute finns fyra hästar.

Vill ha: Ett marsvin som går ihop med min gammelpojk. Ska förhoppningvis snart vara löst.. I framtiden vill jag ha höns och gris. Och såklart råttor igen!

Atensia
0

Förutom 5 marsvin bor här:

1 hund, schäfer/bordercollie 4 år.

1 katt, bondkatt 3 år.

Och sedan ett x antal fiskar.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

ivrigs
0

#25 Välj irländsk varghund!!!

Förutom våra marsvin finns här en Irländsk varghund, en Shetland sheepdog, en cocker spaniel, en ganska långhårig huskatt och en långhårig guldhamster. Har haft häst.

Skulle vilja ha alpackor!

godisgrisen
0

Meeh jag vill också skriva vad jag vill ha…Flört

Jag har ju 27 marsvin, två katter och en massa fiskar se #2

Jag vill ha en siames eller orientalkatt och en kortsvansad opossum eller vill och vill jag ska någon gång skaffa mig det. Blev lite inspirerad av #42 för jag vill också väldigt gärna ha alpackor… ja och häst och ett jättestort akvarium men det får vi väl ser hur det blir med. Just för tillfället vill jag ha getter också för jag nyligen träffade så gulliga getter men det kan gå över…

Fast det viktigaste är att jag får leva med katter och marsvin för de är mina absoluta favoriter!

Yellow-Submarine
0

#43 åå siameser är så himla fina, det tycker jag du borde skaffa :) min moster har två stycken, jätte goa. men visst är det så att siameser ofta får problem med astma och så?

NinaS
0

#44 Jag tror inte det är helt ovanligt tyvärr. Av de tre siameser vi har i släkten har två astma…

Lexxi
0

Här hemma finns förutom mina just nu 13 marsvin (snart 14) + lånehane,

En hund vid namn Luna - Blandras bolognese/dvärgspets - 5 år

2 huskatter - Eliot, norskskogskatt/huskatt 1 år & Balthazar, Main Coon/huskatt 1 år

Drömmer om att om ett par år kunna skaffa en jättekanin och två tamråttor.

En häst har jag drömt om länge länge.. Men det lär dröja :p

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Abico
1

Hos oss bor förutom mina tio marsvin också min systers guldhamster "Hamstern" och på onsdag flyttar ytterligare en guldhamster in i hushållet.

Jag skulle jättegärna ha höns, jag tycker att det är så himla härliga djur. I framtiden kanske det blir av men inte så länge jag bor hemma. Det pågår sedan ett bra tag tillbaka också en diskussion om hund här hemma, en femtedel av familjen är dock svårövertalad. Sen har jag så länge jag kan minnas velat ha en elefant, men det har inte riktigt blivit något av det ;)

Hanna 

NinaS
0

#47 Kul med en hamster till. Berätta mer!

Abico
0

#48 - Han finns i bloggen :) En korthårig lite brun sådär ;)

Hanna 

[Alexis78]
0

Hund åtta år,

Sju marsvin, fem honor och två hanar

Två Katter, nio år och fem månader

Två kaniner, ett år gamla

Hamster sex månader

mjuhm
0

Jag har en hund (den andra gick bort igår, Ziggy & han var 5 år. Gråter) som heter Scooby & han är 2 år gammal. Ziggys halvbror & han är en renrasig border collie med ett vitt huvud ;).

Sen har vi mina tre kaniner. Den första är tre år gammal & jag har haft henne i 2 år. Hon heter Sophie & är en lejonhuvad madagaskar.
De andra två är mor & dotter. Har haft dom i kanske ett halvår nu & dom heter Sevgi & Nakhre. Nakhre är en hermelin/dvv, sobelsiames/svartjapantecknad/brokad/weinertecknad.
Sevgi är en hermelin/dvv sobelsiames/svartjapantecknad.

Sen hamstrarna. En hane & två honor. Den första honan heter Paris & är egenuppfödd. Hon är nu 2½ år gammal & världens mysplutt! Rysk vintervit agouti.
Liebe är en svart campbell på 4 månader. Den 28 september ska hon paras för första gången med min hane.
Dante är en hybrid agouti broken(har inte hela den teckningen) & är 4 månader gammal.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
0

Plus mina marsvin då som heter Simba & Rufus. Simba är en merino/alpaca hane på 1 år med färgen black/white/golden.
Rufus är en teddy/rex hane på 2 år med färgen Chocolate/buff/white.

[Lina89]
0

Vi har har hemma vin 12hästar, 7 hundar och 3 katter förutom mina 4 marsvin

Sandra-B
0

Förutom marsvin (som för tillfället är 13 stycken, varav en troligtvis dräktig) bor här tre stycken hundar (Kevin 11 år, Albin 9½ år samt Love 6 år i november- samtliga tibetanska terrier) och mammas gulvingade amazonpapegoja. Tilläggas bör väl att Kevin & Albin är familjens medan Love är min (gör dock ingen skillnad på dem eller så, förutom att Love mest troligt kommer att följa med mig när jag flyttar- om det inte dröjer alltför länge).

Jag skulle jättegärna vilja ha katt men det kommer aldrig att ske eftersom jag är allergisk (får nöja mig med att gosa med syrrans katter när jag är och hälsar på där- även om det blir på avstånd) och några råttor vill jag också jättegärna ha (kommer förmodligen i framtiden, men det bir inte förrän om mååånga år).

Om man bortser från marsvinen så kommer nästa djur jag skaffar förmodligen att vara en hund till, eftersom jag vill ha minst två hundar och för att det inte känns rätt att Love ska bli ensamhund efter att alltid har bott tillsammans med andra hundar.

Från vänster Love, Albin & Kevin (december 2009)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Clariiz
0

Förutom 3 Marsvinsflickor har jag:

• 2 Hundar (en basset hound/bouvier och en Lashapso/tibetansk terrier)
  • 3 Katter (alla vanliga bondkatter, en långhårig svart, en orange/vit och en grå/vit)
  • 10 Kaniner (7 lejonhuvade, 2 dvärgvädurar och 1 blandis)
  • 11 Gerbiler
  • 1 Guldhamster
  • En damm med massa koi.
  • Flera akvarium med allt från gulfiskar till guppie och malar.

Har även en kull med dvärgvädurs bebisar på gång! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Romancelove
0

Mina 6 marsvin och en katt har jag! :)

vi hade två men den ena har varit borta i två månader eller längre och vi tror inte han kommer tillbaka…

men här kommer en bild på Nemo! :)

han är 10 år :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Mojma
0

#51 - Jättesorgligt att den ena är borta :( Hund kan vara det värsta när de dör…

Var det inte svårt att hinna med två border? Haha :) Jag har en sheltie & bara det är en MASSA jobb!

VilmaKristina
0

Jag har två katter och fiskar:)

Men katterna:)

Familjen hade Alice och Busan men lille pojken Busan dog pga av njur fel:/
Och Alice behövde en kompis så vi adopterade Lill-Stina från ett djur hem:)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Dominik]
0

Jag har ganska många husdjur.

-4 möss (2 hanar o 2 honor)

- En rödknäad fågelspindel

-En leopardgecko (ar bokat en hona och ska hämta den på söndag)

-2 husgeckosar

Jag vill också också ha mina allra favoritdjur….2 illrar, men jag måste övertala min mamma först.

[LoveBaloo]
0

#59 Din mamma verkar ha hög tolerans med husdjur redan!Skrattande Tänk om jag hade haft det likadant, då hade jag haft fullt med djur hemma…..men det har jag inte.

[saphirasmarsvin]
0

Jag och sambon har tre hundar; två Kooikerhondje, Nova 4 år och hennes dotter Blossa 8 månader och sen en Australian shepherd på 4 månader (på bilden).

I framtiden, när ekonomin är stabil och man har ett hus eller en gård precis vid skogsbrynet och en husbil på uppfarten som man kan köra till alla tävlingar med, hoppas jag på ytterligare en arbetande hund och några Värmländska får som ska vallas och bli klickertränade ;)

tantnett
0

#61 Underbara raser. Tungan ute

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[inezvea]
0

Förutom mina fyra marsvin, så har jag en hund (Pumi) och en hamster :)

mjuhm
0

#57 Ja, det var & är jätte jobbigt..

Nejdå, det var inte jobbigt, de fick komma ut tre gånger om dagen. Två lååååånga promenader & en gång om dagen då vi körde agility träning i skogen eller kastar boll/pinne:)

[Dominik]
0

Idag fick jag 2 små husgeckos XD

Romancelove
0

Nu har vi fått en till katt hem! :D han heter Laban och är 3 år :) vi hämtade honom igår :) tyvär verkar han ha nått fel på sin andning så vi ska åka med honom till vetten i veckan och kolla en vanlig koll :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

[Quickeman]
0

Jag har förrutom marsvinen, en Majsorm, en katt och 3 hästar :)

Skulle gärna ha ett par råttor med :)

Missjohansson
0

Förutom 6 marsvin och en kull bebisar påväg. Så har jag en 15 månader kastrerad amstaff hane som heter Hector. Mattes lilla ögonstenSkrattande..
Sen finns det även 2 huskatter. Tess som blir 1 år i september och är Gråtigré och kastrerad. Sedan har vi en nykomling som heter Lillan på 13 veckor som är helvit och dom är mattes prinsessorFlört

Är sugen på att skaffa mig ett kastrat till min hon flock.

Skulle vilja ha afrikanska dvärgsgetter, en hund till och även en häst… Men det ligger bortom fjärran just nuTungan ute..

elinenglund
0

Förutom 2 marsvins honor har jag en Busig flatcoated retriever kille Som heter Lakris :)

Suskiv
0

Inga marsvin än, men däremot en guldhamster och en dvärgvädurskanin.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[donkeyqueen]
0

Förrutom marsvinen har jag/vår familj:

Kanin, två nymph parakiter (papegoja), hund och tre hönor. + massor av fiskar.

[Dominik]
0

Kan tillägga att jag har en leopard gecko till, och om 7 dagar, 20 timmar ovh 10 minuter ska jag köpa en till mus.

[SallysPigge]
0

Har alltid varit en kattmänniska, är uppvuxen med 3 katter. Men min sambo avskyr katter så vi är utan tyvärr … :-(

Men vi har istället nu då 4 marsvin och en guldhamster Kille, vi vet inte hur gammal han är för han räddades från Blocket av min 13 åriga dotter. Hamster hade ingen päls på ena benet, han är långhårig och pälsen var alldeles tovig, han hade ingen ro att lägga sig att sova så vi såg honom sova sittandes . Det var hemskt att se. Familjen som haft honom hade små barn och han fick antagligen ingen ro alls. Har inget emot barn och djur, men har emot föräldrar som inte bryr sig om djuren när dom små barn har. Men nu mår han mycket bättre, har fått finare päls och sover i sitt hus.

Men vi har även haft ett syskonpar, långhåriga guldhamstrar, en hona och en hane. Conan dog för ett år sedan ungefär och han syster Snutte (sonen döpte henne) som dog i somras lite mer än 2 år gammal. Hon hade under våren varit förkyld och återhämtade sig aldrig helt. :-( Hon har lämnat ett stort tomrum hos oss alla…

Fridaaaa
0

#73 Trist att du inte får ha katt för din sambo, underbara djur Glad Är med uppväxt med katter, vi har 2 st just nu, ganska lagom Skrattande

[SallysPigge]
0

#74 Ja han tycker dom är lömska och läskiga. Hans farmor hade massa katter men han blev inte botad för det … Förra hösten så besökte jag min bror som jag inte sett på länge och han har katt. Katten kände på sig att sambo inte gillade honom så han satte sig på soffans armstöd just där sambo satt och stirrade ut honom … hi hi :-D Det var då jag kände att jag ville ha något större än en hamster att gosa med, hade saknat katt. Så det blev en Sally och Tindra istället. :-D

Fridaaaa
0

#75 Haha katter som är så snälla och mysigaGlad
katter brukar känna på sig sånt, roligt att dem retas lite Flört

[SallysPigge]
0

Får lägga till Sambo gillar hamstrarna och Marsvin jätte mycket. Och han är alldeles förälskad i ungarna Bernard & Pigge!

Isnona
0

Förutom marsvinen så har vi en liten mops som heter Alfons. Min lilla guldklimp! :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus