Ska gå och göra rent handfatet. 5 marsvin och bada denna vecka. PUST
Ja det behövdes verkligen! 
Proppmätt efter att ha ätit fläskpannkaka som jag och Sebbe gjorde, den blev god som tur var hehe
Så nu blir det att ta det lugnt, var ju barnvakter över 3 timmar idag, plus varit ute en massa osv
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sitter och funderar. Skaffa hund eller inte.. skaffa… eller inte :/
MVH Erika :)
#3 Har samma problem fast med ett större och dyrare djur. Jobbigt med att all ekonomi ska gå ihop, tiden, kunskapen osv.
//Emma

#4 Ja, här går det ihop på det viset men det gäller att få över mor och far på min sida också!
#4 Föräldrar… ;-)
//Emma

Ja :( saken är ju den att dem måste ställa upp på att sköta den medans jag jobbar, iaf nu mednas den är liten valp.
Gav precis grisgänget lite citronmeliss, men det var inte så uppskattat som jag trodde :/
Tog en riktig lång morgon prommenad med hunden, var ute i 1tim 20min :)
Nu blir det frukost!
Ska snart mata marsvinen.. Gud så trött jag är idag.. 
Nu ska jag klippa klor på marsvinen :D
// Ida.
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Har haft ute Miles och Prometheus för första gången i år :)
Miles har varit ute förut, men det var första gången för Poppsie. Ingen av dom vågade smaka på gräset :P
Mvh Alexandra
Saknar marsvinen! Saknar att ha dem på gräsmattan nu när det är så fint väder, ser så tomt ut! 
Iaf, tittar igenom lite det jag missat härinne. Verkar som det har hänt mkt jobbiga och tråkiga saker :-/ Hoppas ni inte saknar mig alltför mkt härinne! ;-) Skämt åsido, men det har försvunnit endel folk härifrån ser det ut som..
Har precis varit ute och plockat ihop lite gräs till marsvinen! Vattnade även gräsmattan så det kanske växer lite snabbare ;)
Ska snart ut och övnigsköra! Måste nog ta och sätta fart.. Hade varit gött med körkort innan alla körskolor tar semester i juli..
#12 Ja det har varit en hel del tjafs här så vissa har tagit en paus, och vissa har tagit en paus av andra orsaker.
#14 Jag märker det :-( Tomt!

Nu ska jag stänga av datorn och gå och lägga mig och läsa litegrann, läser en sådan superbra bok :D

Har varit och betalat min valp idag. så nu är det några spända dagartills jag kan hämta den. :D
Sitter å muttrar över att Lacoste dragit på sig en ögon inflamatjon :( värsta svulna och röda ögat bara att tvätta av och skölja smörja med receprtfr salva å hoppas att det ger med sig, det är så typiskt att sådant ska hända under en stor helg med …
Funderar på vad jag ska ta och börja med…bada marsvin eller fixa transporten :P
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Har precis varit ute på en timmes morgon prommenad i skogen i det härliga vädret :)
Ska gå minst 1 timme på morgonen innan frukost under hela påsken så jag kan äta godis med gott samvete :)
Uträttat ärenden, varmt idag!
Har precis ätit hemmagjorda langos, mums!
Nu ska jag gå ut i trädgården och planera vart mina sommarburar ska stå för att få det så skuggit som möjligt :)
Har skickat in en anmälan om att vara statist under en filminspelning på Kalmar slott :-)
Väntar.. väntar… o väntar…
Ligger i soffan och är super trött

Längtar tills imrogon kväll då jag får hämta min valpis :D
Vaknade precis! Nu ska jag ut och gå en timme med vovven :)
Har städat hos marsvinen! Snart blir det frukost sedan långprommis med hundarna och sambon.
#26 Lycka till idag! :) vad e det för hund du ska hämta?
Charlotta-B
Marsvinen har fått det nystädat och är ute på golvet och springer. Jag ska strax gå ut i solen :-)

Blir snart galen av längtan efter Shirleys bebisar.. Ena sekunden har hon världens värkar och man tror bebisarna ska komma vilken sekund som hels.. Andra sekunden går hon iväg och tuggar på en morot… Kläm fram med dom nu Shirley!!
Mvh Alexandra
Marsvinen har varit ute en bra stund idag, varit supervarmt, till & med blixten tyckte nog att det var varmt:)
Haha oj, jag blev visst antagen som statist :D
#32 Vad roligt! :D
#32- hahaha!
Du vet min jätte rosa klänning *länk* jag blev kallad emo när jag hade den på mig. Hade ingenting svart. Jag har aldrig skrattat så mycket :D
Ska snart bada ett marsvin som ska flytta imorgon. Och 2 till ska flytta den 7/5.
Har suttit sjuk och isolerad hemma i snart en vecka och håller på att dö av tristress, saknar vännerna och pojkvännen och att kunna äta riktig mat :P Dessutom vet jag att det är tusen skolgrejer jag borde göra och prov att plugga inför men allting ligger i skolan och en tripp till Göteborg för att hämta dom känns inte aktuellt… Så jag får bara sitta här med ont i magen över att jag inte kan plugga. Ungefär så. Terroriserar marsvinen med tassvård och grejer ;)
Hanna
#34 Du var ju jätte fin i den klänningen! :)
Då var delarna till nya uteburen färdiga. Imorgon ska det köpas nät och sedan ska den bara sättas ihop. Vem vet, kanske blir betes premiär imorgon? :D
Nu ska jag göra det jag brukar.. Bada marsvin! :-)
Har äntligen blivit klar med veckans sista skolarbete :)
#40 Jättehärligt kort! Nu blir jag avundsjuk, får vänta i en månad till innan det är min tur :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#40 Härlig bild :)
Varit i Uppsala tor-lör, där av min frånvaro:)
Jag kom fram till att jag inte hade tid att sitta i skolan idag, jag har så sjukt äckligt mycket skolarbete att göra, så jag åkte hem när naturkunskapsprovet var fixat. Nu ska jag kavla upp ärmarna och ta tag i grejerna här, vet bara inte riktigt i vilken ända jag ska börja… Det är så mycket o.o'
Hanna
#43 Då är vi två ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#44 - Haha, jag fattar inte hur det kan bli såhär jämt! Att lärarna inte lär sig liksom >.< Hela upplägget är så puckat, jag har 19 större prov/inlämningar/redovisningar på fem veckor. Jag har ingen aning om hur jag ska få ihop det ^^'
Hanna
Jag har nästan gjort det jag skulle under eftermiddagen, ringt och skällt på körskolan, pratat med pojkvännen i telefon väldigt länge, nu är det snart dags att ringa upp för styrelsemöte och sen ska jag ut och köra i rondeller ;) Häftet som ska läsas igenom inför nationella på fredag har jag helt förträngt… MEN jag har åtminstone skrivit ett halvt hyllningstal till retoriken, alltid något.
Hanna
Skriver en historiarapport, fy farao alltså… känner på mig att läraren kommer att såga den totalt.
#45 Oj, det var lite värre än här… :P jag har bara 15 större prov/inlämningar/redovisningar de närmsta 6 veckorna. Men ja, ganska jobbigt ändå.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Är nöjd efter en dag att slippa åka till skolan. Istället har jag städat marsvinens del av mitt rum (inkl. burarna) och låtit dem motionera, haft körlektion, pluggat körkortsteori och trillat av för första gången på min underbara häst :P Hon snubblade, gick ner på knä och omkull, medan jag satte mig intill. Tack och lov gick allt smärtfritt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#48 Grattis till den snygga avramlingen!
Idag har jag failat och skrattat. Typ. Musikprovet på rock gick åt skogen då jag svarade på 5 av 19 frågor men det läktes med hjälp av massa skratt med gamla kompisar som jag spenderat min eftermiddag med!
//Emma
Tänker på hur lycklig lottad jag är i livet. Och ska nog snart sova. Supernatural på femman mitt liv är bra fint just nu!
har precis packat ner 4 marsvin i en transport, dom ska med till jobbet i dag och bli fotograferade =)
Preics stigit upp, och känner att jag mår inte så bra idag 
Pappa ringde och väckte mig och sa att jag var tvungen att gå ut och sätta på plastpåsar över plintarna vi gjutade igår kväll eftersom det regnar..
Nu blir det att sitta och slöa framför datorn i 30min till se får det bli en prommenad med hunden.
Imorgon ska jag träffa min ev blivnade dagmatte hund :) Får hoppas han och min går ihop, annar blir det nog inget utav det.
Nu ska jag ta på ett par långbyxor och ut och plocka kvällsgräset åt marsvinen. Ingrid öppen och ful som *** i huvudet. Skjuter nos det gör hon minsan. Undrar när dom tänkt komma till mig bebisarna :-)
#54 Hoppas dem kommer snart!
Marsvinen har varit busiga som attan idag, dem trivs nu när det är så här varmt minnsan xD
Har precis fångat in lille Mocha som smitit ut ur buren någon gång under dagen, om man kollar alla pluttar på golvet har han varit ute ett tag
, men kul har han haft =) men inte varit utam mat precis han hade minsan hittat hö påsen såg jag för i där låg det pluttar med..
Sitter och letar hö, min bonde hade ingenting kvar och jag behöver mer hö typ nu. Usch, jag hatar höletandet - det är så fruktansvärt stressande…
Hanna
#58 - Ridskolan? När jag red där så gav dom hösilage om jag inte minns fel. Nu har jag 100kg hö i garaget så det är lugnt, fick tag i en annan härlig bonde i Gräfsnäs :)
Hanna
Är helt extremt ensam å uttråkad, finns här inte en vaken själ? :(
Jag finns! :D
Lyssnar på lejonkungens soundtrack <3 <3 <3
Precis stigit upp! Trött idag
#61 Det är så himla bra:D
Försöker städa upp lite i husvagnen samtidigt som jag tar på mig kläder :P Om fem minuter ska jag vara på jobbet så snart ska jag ta och knalla bort. Idag är det måndag, jag slutar tidigt och sen får jag åka hem :D Nu har jag varit utan marsvin, pojkvän och familj i en vecka och jag saknar dom massor!
Hanna

Ska försöka göra mig i ordning, för när sambon kommer hem vid 13 så ska vi iväg och kolla på tapeter till nya lägenheten! :D
Mvh Alexandra
#64 Sånt är roligt, att välja och kolla ut tapeter
Har precis duschat! Om ca 2 timmar ska jag åka iväg till veterinären och avliva min kastrat som blivit dålig :/

#65 Ja det ska bli kul! Speciellt eftersom det är den första lägenheten vi inreder tillsammans :)
#66 Nej så tråkigt, beklagar
Mvh Alexandra
#67 Ja då är det extra roligt och spännande :D
Ska precis äta, på med ett par byxor. Jädrar vad det var kallt idag!
Städat 2 marsvinsburar(dom som är ihopsatta som morris & pepsi har) och kaninens innebur blir att ta Blixten & Lotus bur imorgon :D
Sitter med färg i håret, men börjar bli orolg då det ser väldigt lila ut :S
Har varit ute i flera timmar och lekt bilgömme (det blev en sväng till Borås för att hämta pappa från en jobbfest också), jag är fruktansvärt bra på att köra bil alltså ;) Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska sova eller städa…
Hanna
#72 Det är kul! Om du menar bilkurragömma? ;-)
Fin dag idag, fast kall (lättfrösen som man är).
Får se vad dagen har att erbjuda! 
#72 Haha vad är bilkurragömma? haha
Sitter och letar efter en rockabilly kläning =)