Förkyld liten pojke
Det är så att min lilla baby Theodor verkar förkyld. Sen igår har han legat i en och samma hörn med uppburrad päls. I början åt han inget alls eller drack från flaskan. Men han åt om han var i någons famn
Idag så äter han hö själv och även frön och dom grönsakerna och frukterna som ges. Men han sitter fortfarande i sitt hörn. Hans nos är lite kladdig också. Eftersom han inte dricker från flaskan ännu så ger jag honom vattenberikade grönsaker och frukter. Som typ äpple och gurka.
Jag vet inte vad mer jag ska göra.
Han verkar som mot bättringsvägar eftersom han har rört sig en aning från sitt hörn.
Behöver råd om vad mer jag kan göra för att min lilla Theo ska bli frisk. Någon som kan ge mig råd på vad mer jag kan göra eller kan jag inte göra mer?
<3 With love from Victoria och Theodor <3
Se till att buren står helt dragfritt - inte nära något öppet fönster eller öppen dörr. Du kan även lägga in en varmvattenflaska i buren som han kan vara intill om han vill.
Marsvin brukar dock inte vara nedstämda genom att de sitter stilla i ett och samma hörn när de är förkylda. De brukar snarare vara som vanligt men med snorig nos och ibland lite rosslig andning.
Är hans burkompis opåverkad och mår som vanligt?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus