Vad för underlag i hagen?
Jag har sådan där sängplast med frotté i hagen efter mina barn. Men den håller längre inte tätt så jag undrar vad har ni andra?
Jag behöver skydda golvet (parkett).
Jag har vanligt gammal lakan eller påslakan till mina i hage.
Har dock inte parkettgolv men tycker det håller sig ganska torrt på golvet ändå:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Behöver skydd, tyvärr! Speciellt om dom ska vara ute 1-2 timmar. Nöden har ingen lag ;-)
#2 Mina brukar vara ute minst 3 timmar/dag i hage :) Dembrukar kissa &bajsa i samma hörna hehe :)
Hmm.. Parkett golv är värdelöst på det sättet, när man har djur hehe :) Glad att jag inte har det :D
Sambo är mer hysterisk gällande detta golv än vad jag är. … Mina grisar bytter kiss och bajsplats ständigt … även i buren .. fråga mig inte varför … :-S
#4 I buren så bajsar & kissar mina med överallt men inte i hagen i regel konstigt nog.
Ni har inget annat golv i huset som ni är "mindre rädd om" som det inte gör något om det kommer lite kiss på? :)
Kan du inte köpa lite billig vaxduk på typ rusta/jysk/Ö&B eller liknande att ha under, sen bara ett gammalt påslakan eller dyl över som de kan springa på? Jag kör enbart påslakan/fleecefilt när de är ute, men jag har plastgolv.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ja det är ju detta med tvätt då, vill ju helst inte ha mer än vi redan har, är ju en storfamilj. Och annat rum blir iinte bra, dom skulle bli så ensamma då. Nu är dom i centrum och barnens rum finns inga platser för det och köket är så trångt redan.
Plastfrottén har varit så bra för den sköljer jag bara rent i badkaret när det behövs.
Hur ofta tvättar ni era lakan/fleece?
Just nu har dom plastfrottén med en bit plastmatta som blev över förra helgen efter renoveringen av buren, men den ska jag ha till övervåningen. Vaxduk kan ju fungera men då måste jag ha något över .. får fundera och diskutera med gubben min.
Jag byter rastunderlag kanske var 4-5 dag. De gör inte så mkt av sina behov utanför buren längre, speciellt kisset vill de göra i buren om de kan hålla sig. Så de blir inte så ofräsha snabbt. Jag tror jag själv byter rastunderlaget oftare än det egentligen skulle behövas. 
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Jag brukar bara ha en fleecefilt då min aldrig kissar ute, han har bara sitt speciella hörn i buren eller utomhus på gräsmattan :)
Lakan kanske är bra för där fastnar väl inte höt i? Eller?
Igår när dom var i hagen så kissade Tindra en stor fontän, till och med skvätte utanför, är galler runt, och tur var sambo inte hemma och jag torkade snabbt, men vad hjälpte det? Sedan så såg vi att plastfrottén har gjort sitt. :-/