Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 967 ggr
flocken
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har Miku för färg? Är väldigt osäker för det är 3 färger. White/golden. Men sen har han en mörkare jag är osäker på. Kan det vara golden agouti? Hans far är golden agouti/golden. mamman är white/golden/black. Ska få hem denna kille när han är tillräckligt gammal

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Mikus halvbror Zumba som kommer komma hem samtidigt. Ev är Zumba till salu. Pappan är en av mina hanar. Hade lovat att ta hem eventuella hanar ur kullarna. Så det blev dessa två

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

imoon
0

Den första är white/golden/goldenagouti, och vilken läcker teckning i ansiktet sen!
Den andra ser på min skärm ut som white/golden/black, eller är den agouti i goldenfälten? Ser nästan lite spräcklig ut men vet inte om min skärm kanske luras…

Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

flocken
0

#2 tack. Den andra killen är bara white/golden/black. Vad jag har sett iaf. har bara sett dom en kort stund idag. de finns 6 mil ifrån mig.

Då är Miku golden agouti som jag trodde. han är bedårande.

Hade inte tänkt behålla någon. Men ska klämma in Miku någonstans. han kan jag inte släppa.

…………………………………..

Hultan
0

Åh, nu kan jag passa på att fråga.. när man beskriver ett marsvins färg som tex white/golden/black.. innebär ordningen någonting? typ att det som står först har den mest av eller liknande.. alltid undrat!!

Med sunt förnuft kommer man långt!

imoon
0

#4 Precis som du tror är det färgen det finns mest av som skrivs först.Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

flocken
0

#4 ja precis. Den färgen dom har mäst av kommer först

…………………………………..

Hultan
0

Ahhhaaa!! Okej vad kul att jag trodde rätt :) Så de andra färgerna kommer också i "mängd-ordning" så att säga, det som står sist har marsvinet minst av?

kanske är lite trög nu, men vill vara helt säker på att jag förstått detta rätt.

Med sunt förnuft kommer man långt!

Fridaaaa
0

#7 Precis! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.