Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1141 ggr
kantarellstuvning
0

Hur aktiverar jag?

Mitt ena marsvin är världens latmask! Hur sjutton ska jag få honom att röra på sig?

Alla marsvin jag haft brukar busa, skutta och hoppa när de har golvtid. De busar även i buren och är allmänt "igång". Men inte Beqcuerel… Jag gör spännande roliga saker, tunnlar, gångar, husbyggen, gömmer mat i desperata försök att åtminstone få honom att leta fram godis.
Så fort mat är med är han tämligen intresserad och gör konster och kråmar sig för att få. Men han är redan lätt överviktig och han behöver inte mer mat i magen, utan röra röra röra på sig!!

Om jag bara släpper ner honom på golvet utan någonting så nosar han lite och sedan lägger han sig. Har jag tunnlar, hus etc så går han bara in i något utav dessa och lägger sig.

Han är nog motionsrädd, typisk amerikan som kommer rulla fram till slut. Han äter bara hö och grönsaker men det ser ut som han bor i kakburken…

[SweetRose]
0

Jag brukade lägga lite persilja i en rad så de var tvungna att gå fram till nästa bit! :)

Fridaaaa
0

Vill han inte leka & busa, kan man nog inte tvinga honom till att göra det, utan låta honom röra sig i sin egna takta Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.