Hus och inredning, hur ofta?
Hej alla!^^
Det är en fråga jag länge gått och funderat på, men inte riktigt hittat något svar på. Så tänkte ni kunde skriva hur ni tycker och tänker kring detta 
Hur ofta anser/byter du hus och inredning hos marsvinen?
Jag byter så gott som varje städning (varje vecka alltså). Jag har samlat på mig så många olika hus, rör och annat till dem att jag har att variera med och då känns det dumt om majoriteten bara ligger orörda i någon låda ;) Dessutom tröttnar jag väldigt lätt på möbleringar i mitt rum, vilket gäller även i marsvinsburarna, och därför får marsvinen nymöblerat ofta. Att de blir extra glada och nyfikna varje gång är en stor bonus, det gör den extra lilla ansträngningen jag lägger ut minimal :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vi har hittat ett system som funkar bra, så för det mesta har vi husen på samma ställe hela tiden och flyttar istället på tunnlarna. Eftersom vi har en bokhyllebur, vill vi inte placera husen för nära kanten som är ut mot golvet - då skulle risken vara större att marsvinen hoppade eller föll ut ur buren.
Istället plockar jag ibland ut all inredning och lägger in pappkojor och annat tillfälligt. Då tycker de att det är jättespännande och racar omkring och popcornsskuttar :)
Jag möblerar om så gott det går varje städning :D men byter inte så ofta inredning :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag bryter inte inredning utan flyttar bara runt den vid varje städning. Vill inte hålla på och byta inredning mellan olika burar med olika kön i.
Skulle jag bara haft en bur så skulle jag nog varierar lite mer :)
Ska bygga mer inredning under semestern för att kunna variera mer men än så länge är det flytta runht grejerna som gäller varje dag faktiskt då mina grisar älskar att gå på upptäcksfärd i buren ^^
Som flera andra här, brukar jag möblera om vid varje städningstillfälle(marsvinen tycks tycka om det). Byter ut inredningen gör jag dock inte särskilt ofta. Men kanske kommer jag göra det i framtiden, när jag lyckats samla på mig mer. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Byter inredning varje gång jag städar.