Buren vid fönster
Tänkte bara fråga om man kan ha en bokhyllebur vid fönstret? där elementet är ?
Jag skulle inte ha en bur direkt vid ett fönster då det är stor risk för drag där. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Jag skulle inte ha en bur precis vid fönstret, som Hayah nämnt är det stor risk för drag där och är det något marsvin är känsliga för är det just drag. Min bur står knappt 1,5 meter ifrån fönstret, det tycker jag är perfekt läge då de får dagsljus (och solljus om det är sol ute). Om du har möjlighet är det bäst att ha buren en bit upp från golvet, så att den inte står direkt på golvet. Men det kanske du redan har ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
oki joo jag harm den långt uppe från golvet

Jag har en av mina båda bokhylleburar precis under fönstret (på golvet). Har inte märkt några som helst problem med det.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Om det drar från en fönster så antar jag att det inte bara drar direkt på golvet… först måste ju luften fara neråt… och står en bur därunder så far de väl genom den också?
Alla fönster är inte dragiga :-) Det går att täta så de är ett litet problem egentligen.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Min bur står direkt vid fönstret, det är ett element som sällan startas mellan också. Visst är det kallare just fönstret men inte dragigt.
Hanna
Jag utgick givetvis ifrån fönsterna vi har här hemma i vårt halvnya hus, tunna tvåglasfönster. Och det drar definitivt ifrån dem. Så stå vid fönsterna och känn efter om det drar eller inte :)
Mvh Felicia

När det gäller drag våranbur kommer stå i köket precis vid altandörren där vi har en inglasad veranda.
När man öppnar ytterdörren på framsidan kan det i bland dra är det något som kan vara skadligt och hur kan jag förebygga det.
Har ingen annan plats att ha den på då den är så stor
Våra står precis under norrfönstret liten utbyggnad med tre fönster ett i norr, ett i öster och ett i syd… och de står under norrfönstret, men det fönstret är fast, så skulle det dra därifrån skulle gubben byggt fel ;)

Mina kommer stå så dom kan utsättas för drag men funderar på att sätta plexiglas på ustidan av gallret på en lång och en kortsida för att undvika att det drar på dom……………..
Någon som har provat det eller har någon annan ide??
Annars får man hänga en handduk över buren när dörrarna är öppna i sommar
#9 #11 Om verandan är inglasad ser jag ingen fara i det. Beroende på vad ni har för fönster drar det olika mycket vintertid. Sommartid är det ofta rätt ljumma vindar och så länge det inte blir korsdrag är det inte farligt alls - jag har öppen balkongdörr mest hela dagarna när det är lagom varmt. Plexiglas låter bara som om det blir rätt dålig ventilation, drar det mycket under de kalla månaderna är det bättre med ett tygstycke :) Solen bör inte heller ligga på direkt genom fönstret och in i buren på sommaren.
Mvh Felicia
Putt
#13 Detta är en gammal tråd så varför putta upp den? :) Bättre att ha aktuella trådar på framsidan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#14# Kanske vi ska låta sajtvärden sätta reglerna? Blir så dumt annars :)
#15 Vet några sajter som har gjort det, toppen tycker jag,borde alla sajter göra:) Och skrev bara vad jag tyckte, vilket är tillåtet eller hur?:) SÅ har inte satt någon regel
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.