Bara säljas i par?
Fick ett konstigt mail idag:
"Kom ihåg att JBV:s regler för marsvin gäller.
Får numera bara säljas i par."
Jag brukar sälja mina marsvin parvis, och ensamma bara om köparen redan har en lämplig kamrat.
Jag har inte hört att det kommit några nya regler om att de bara får säljas parvis? Det blir ju jättekomplicerat, särskilt om köparen har en hane hemma.
konstigt!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Vem fick du mailet av?
Låter märkligt, vem påstår det och har du fått någon länk till info på Jordbruksverkets hemsida ?
Nej det måste man inte. Måste vara något fel. Det enda är att marsvin måste bo minst 2 st. Man kan ju inte sätta en regel att dem måste säljas parvis, tänk om man får udda talet ungar? Låter bara konstigt :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker heller inte det kan stämma, förmodligen är det någon som missförstått meningen med lagen om att marsvinen ska bo minst 2 och 2.
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
det kan inte stämma,omojligt! vem är det som skickade mailet till dig?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Maila tillbaka och säg bara, kan du bifoga länk till dokumentet som anger detta. Det går ju också ringa till jordbruksverket, de borde ju kunna svara på frågan :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ponera att du har 2 honor, lånar en hane för att ta en kull på ena honan (ägaren till hanen vill absolut inte ha någon av ungarna) och så får honan EN unge. En hane. Vad gör du av den? Ska den gå med honorna och orsaka inavel? Lag på kastrering och gå med honorna? Sättas i ensam bur? Avlivas?
Nej det låter som att hon fått allt om bakfoten. ;-)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Kan det inte vara så att hon skrivit lite klumpigt?
Att hon/han/de riktade in sig helt på nybörjare och glömde bort de som redan har små grisar hemma? :)
Hon kanske hade bråttom eller var tankspridd när hon skrev.
De ska hållas parvis i hemmet men det finns ju ingen lag på att det måste säljas två och två.