Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 529 ggr
thildatessie
0

Tips till hårömt marsvin?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har klippt Snövit (sheltie) så gott det gick ikväll, var ensam. Är riktigt nöjd faktiskt, dock så är hon hå´röm.. tror hon "överdriver" lite och skriker för full hals så fort jag petar på henne.. Tror inte att det funkar med en rakapparat. Någon som har tips på hur det kan underlätta? :D

[donkeyqueen]
0

Skulle jag också vilja veta.

_Charlie
0

Min texel fjompar likadant vid kammning, trots att jag är hyperförsiktig och nästan meskammar honom. Vet inte om han har ont eller om det kittlas eller är obehagligt eller han helt enkelt bara inte vill..

FruJohansson
0

Jag har lärt mig att man inte ska kamma dem. Det blir sällan ordentliga tovor, och Om det blir det är det bättre att klippa bort tovan. Annars får du bara en hanteringsrädd gris. En mjuk kattborste på sin höjd. Bada och schamponera vid behov för att få bort smuts som ger tovor.

Fridaaaa
0

Tror inte du ska ta rakapparat, såna låter ju en hel del.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Tror inte du ska ta rakapparat, såna låter ju en hel del.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

#3 Syftade du på sheltisarna eller alla långhårs generellt? Min texel får en del tovor, men de är inte så pass stora att jag skulle vilja klippa bort dom, de går bort när jag använder vanlig supermjuk borste, borsten är nästan som babyborstarna bara lite styvare. Jag borstar honom inte ofta, kanske en gång varannan vecka lite lätt där det behövs bara.