Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 541 ggr
_Charlie
0

Ang trådar i magen?

Vi har en liten kattbädd i buren, en sådan i tyg med en mjuk liggdel och en halvcirkel ovanför den som en liten snäcka om ni förstår vad jag menar.

Den är OTROLIGT uppskattad av äldstingen, han bor i princip i den. Nu har jag dock märkt att han gnagt på kanten på den så att trådar gått upp.

Är det bara att kasta denna nu?

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vågade inte chansa utan slängde bädden och la dit en mindre fleecefilt i en hög på stället bädden stod förut. Så nu har jag en mycket ledsen gris hemma. :( Han går runt och letar efter sin bädd men har börjat kliva upp på filthögen och ner igen, så med lite krus kanske den blir godkänd iaf.

Dorthy
0

Kan du inte köpa nåt liknande fast i fleece åt grabben? Är svårare att tugga sönder för dem, och skulle dom lyckas så trådar den inte så mycket.

_Charlie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Jo jag har också funderat på det, antingen om jag kan hitta något liknande eller göra något liknande. Filten jag la in i en hög har han accepterat som sin nya säng men den saknar ju den där "kryp in mys faktorn" som den andra hade eftersom den hade "tak och väggar" runt om. Men så länge får vi köra på filten, den verkar ju inte helt fy skam ändå. ;-)