Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 900 ggr
ann-sofie11
0

Vad kallas deras färger.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem tre små killar i förrgår kväll men deras förra ägare kunde inte svara på vad deras färg heter och en av dem är lite halv raggig/långhårig. Kan ni hjälpa tror ni?

Det här är min godin Sixten.

ann-sofie11
0

Gris nr: 2 Elvis

ann-sofie11
0

Och vår sista lilla goding. Svante. Det är han som har lite halvlång päls. Den är ju inte så lång så man behöver klippa den men han är inte slät heller. Han har en brun fläck på ena sidan av huvudet också. Tror inte den syns så bra på kortet.

[donkeyqueen]
0

Är tyvär urdålig på färger, men en del av medlemmarna här vet jag har bra koll. Sööta marsvin var det iaf ;)

RosaMarsvin
0

Sixten ser ut att ha teckningen dalmatiner, så om han och Elvis är bröder, så är nog Elvis också dalmatiner eller roan. Fast ingen av dem är så vältecknade att de kan kallas rastypiska. Roan och särskilt dalmatiner är svåra teckningar. De har ju definitivt golden i färgen och kanske golden aguoti..? Aguotifärgerna är inte godkända på roan och dalmatiner vad jag minns, särskilt inte ihop med goldenfläckar. De är verkligen jättesöta!

ann-sofie11
0

Ja sixten är prickig i rumpan så dalmatiner låter ju rättGlad

Svårt det här med färger, speciellt om man bara varit marsvinsägare i 2 dygnTungan ute

[Quickeman]
0

Jag skickar pm till dig, då jag möjligtvis kan vara den som fött upp "sixten" och vill (får?) inte skriva ut namn här Glad (angående vem du köpt dom av)