Kutterspån eller sågspån?
Hej! Jag undrar om jag ska använda kutterspån eller sågspån? Jag har förr alltid använt sågspån,men eftersom kutterspån är mjukare och inte dammar så mycket så vet jag ej. Hur mycket kostar kutterspån? Tacksam för svar!
Kutterspån är det man ska ha. Sågspån är verkligen inte bra för det dammar en massa, så inte bra för luftvägarna.
Jag ger 70 kr för en stor bale kutterspån :) räcker superlänge:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej;)
hur ser kutterspån ut? är det mer strimmlat än sågspån?
#3 Kutterspån är sånt du bland annat köper i matbutiker i små förpackningar:P
#4 jag har inte sett nått sånt isf :p
Kutterspån är det som används till smådjur. Sågspån måste man nog köpa på ett sågverk eller nåt, aldrig sett det till försäljning.
kan ni inte visa bild? xD jag och min kompis har olika hennes är mer strimmlade lite mörkare och mitt är mer fyrkantiga bitar och gulare eller vad man nu ska säga :)
http://www.jarltimber.se/biprodukter.php Där kan du se skillnaden.
Ibland så blandar folk ihop kutterspån och sågspån också… Det tog mig ett tag att inse att mitt sågspån egentligen faktiskt var kutterspån xD
Sågspån kan du inte hitta i djuraffärerna vad jag vet.
Jag köper stor bal på hästbutikerna. är för både gnagare och hästar, står att det är "silat" för att få bort dammet och så.
kostar typ 70-80 kr för 25kilo.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
#9 Precis. Söker man på "sågspån" på Google får man upp en hiskeligt massa bilder på kutterspån. Men man kan ju säga att tar du en såg och sågar i en planka, så blir det sågspån på golvet. Kutterspån är mera som från en hyvel.
jaha, oj det var ju typ bara damm! :O har alltid trott jag hade sågspån :P men undra då vad min kompis har för hon har mer strimmlade bitar.
#5 Kutterspån finns i varenda ställe du kan köpa djurströ ;) Det är det allra vanligaste man har som botten. Likadant djuraffärer osv brukar ha det till sina djur i burarna mm :D
#13 men eftersom jag inte visste vad kutterspån var just då så visste jag ju inte om jag hade sett det ;) trodde att det hette sågspån. :D
Hon har nog alspån då.
#14 Hehe okej :)