Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1867 ggr
thildatessie
0

människor är hemska (läs inte om du är känslig)

Satt på teorilektion i tisdags på körskolan och vi skulle diskutera några frågor. Minns inte exakt vad frågan var men det var något om utsläpp/bilavgaser. En tjej var säker på vad det var för "När vi hade marsvin och skulle döda dem så skulle vi kväva dem med avgaser från bilen och dem kunde inte dö om det ämnet finns i avgaserna" Hon pratade på om dem osv, jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. blev så arg att jag ville slå henne och jag bara kokade resten av lektionen. Tyvärr är jag inte den typen av person som bara kan säga vad som helt till vem som helst, annars hade jag gjort det… Va ledsen hela dagen.

Fy vad hemska människor det finns!!

Inlägget redigerat av moderator eftersom ingen form av svordom, eller annat ovårdat språk, är tillåtet enligt nätverkets Skrivregler.

chickwheels
0

Menar du att hon helt öppet snackar om att de försökte döda sina marsvin me avgaserna från bilen ? Inför folk som om det vore något fullt normalt ?

Vidrig människa :S:S

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 jaa.. blir så ledsen när jag tänker på det..

thildatessie
0

#1 dom lyckades som jag förstod det..

chickwheels
0

Sådana där människor alltså… Det finns varken ord eller handlingar som kan räcka till som straff..

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

thildatessie
0

#4 nej, även om jag hade sagt till så hade det ju inte hjälpt marsvinen.. och det hade antagligen inte ändrat hennes attityd eller sätt heller. hon hade antagligen inte brytt sig alls. något mer som är hemskt är att det antagligen var någon av hennes föräldrar som gjorde det för något år sedan. Vad lär man sina barn?!?!?!

[donkeyqueen]
0

hemskt!

[Alexis78]
0

#5# Fast det skadar aldrig att säga till när man hör om sånt för chansen finns ju alltid att personen tänker till. Är alla tysta när hon berättar tror hon ju att det är helt okej att göra så.

Mari
0

Ursh! Vet flera som berättat att de gjorde så för att få ihjäl kattungar också…

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Alexis78]
0

#8# Jag minns när kattungar avlivades genom att kastas med kraft in i en bergvägg.

Fridaaaa
0

Vet en som försökta få ihjäl en nyfödd kattunge så (den föddes med tarmarna utanför). H*n sa att det gick inte. Den dog inte. Jag bara "kunde jag ha berättat för dig". H*n bara: "jag trodde att det gick". När det gäller avlivning för man inte bara tro att det ska gå, man måste veta att det ska gå :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
0

#7 jo jag vet, men är inte den typen av person.. :s

[Kolforsen]
0

så sjukt… man blir verkligen ledsen… som att djuren inte är värda något! Nån gång i tiden har väl den här tjejen tyckt om marsvinen, får man hoppas. men nu sitter hon och snackar om att döda dem med avgaser som ingenting… jag hade inte kunnat hålla tyst…

thildatessie
0

#12 tänkte med på det.. även om hon kanske var liten så borde hon iaf tyckt att dem var roliga eller något

CasandraJ
0

Vilken människa :| Usch! Jag hade skällt ut henne, men alla är inte som jag :) så jag förstår dig helt!

Dorthy
0

Okeeeeej, normalt samtalsämne*not* Jag skulle nog inte klara av att hålla tyst om jag hörde nåt sånt. Uscha.

CepeSnuffe
0

Hatar människor som anser att djur inte har något värde och som nervärderar tex marsvin med argument som "de är ju bara ett djur" blir flyförbannad på sånt! XD tyvärr finns det alldeles för många sådana människor :(

[JennyNorgren]
0

Hej !

Hur gör ni när ni ska avliva era marsvin ?

Inte så att jag brukar avgasa ihjäl dem.

jag åker alltid till en veterinär !!.

Men jag har hört att de går att lägga dem i klorin. Och att de då enkelt somnar in och dör i sömnen. Jag har inte provat det och vet inte om jag vågar prova det heller. Även om svaren är att det är humanare .

Fridaaaa
0

#17 Det är ju djurplågeri att lägga dem i klorin Förvånad Djuret ska dö direkt, så att den inte lider.

[JennyNorgren]
0

Okej !

Då är det alltså bara skitsnack att det är bättre att lägga den i klorin . Jag blir så trött på sådana människor.

nimroda
0

nä men de säger väl sig själv att man inte lägger dem i klorin !!

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

[JennyNorgren]
0

Men jag vet inte ens vad klorin är för något ?

Var inte så aggressiv bara för att jag frågar. Det är oförskämt.

nimroda
0

men kom igen , vet du vekligen inte vad klorin är för något? du måste skämtya med mi g :/

jaja tror jag hoppar över denna tråden då jag känner mig lätt retlig idag haha

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Fridaaaa
0

#21 Det är sånt som bleker mm. Man har klorin i pooler mm :)

[JennyNorgren]
0

Nej ! Hur ska jag veta det? Vad har jag för anledning att veta det ? .

ja gör du det. För du kan ju inte diskutera något.  Om jag visste vad det var så hade jag väll inte frågat ? Snälla nån.

#21 tack så mycket för svaret. Jag kan inte fr mitt liv förstå hur folk kan lägga sina djur i sådant. =/ Jag trodde att det hette klor.

Fridaaaa
0

#24 Jo det är klor haha du har rätt haha
Men klorin har man när man bleker saker:
Klor är det i pooler. Haha är trött idag. Klart du har rätt där haha ber om ursäkt :P