Imorron kl tio är det dags.
Nu har jag sagt hejdå till min fina underbara krakel spektakel och imorron får han åka med sambon till veterinären för sista gången. Han satt i min famn, lutade det trötta huvudet mot min arm och småpratade som han alltid gör. Jag försökte att inte klappa där han är som mest irriterad i huden och han verkade nöjd med det, länge satt vi och jag pratade mer till mig själv än till honom. Förklarade att imorron ska han iväg på en spännande resa där han slipper obehag och att begränsas av en trött kropp, att jag kommer sakna honom så mycket och hur innerligt jag önskar att han kunde stanna hos mig.
När jag tyckte att det droppat tillräckligt med tårar i den lilla grisens päls så fick han komma ner i sin bur igen där det väntade en tallrik med allt han tycker är gott. På golvet står lådan klar, där ligger en filt, massor av hö med hans lukt och imorron ska även hans lilla säng som han tycker så mycket om placeras där så att han har allt sitt trygga runt sig när han somnar.
Älskade underbara gris, du krossar mitt hjärta när du går.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch. Jag fäller en tår när jag läser sådan här =(
Samma här, det var fint skrivet.. =/
usch råkade bara komma in på den här tråden.. fäller en tår, så vackert.. *styrkekram*
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Tack, just nu känns det som jag knappt kan andas men jag vet att det går över. Jag har haft så många marsvin genom åren men ingen har varit som dennna gris och jag vet inte hur jag ska vänja mig utan honom, alla hans ljud och egenheter som helt enkelt inte kommer finnas längre, jag kommer aldrig mer få se hans glada magplask ner i högen med hö, aldrig mer se honom försöka klättra på gallret eller höra hans speciella tjatter som bara han kan göra.
Man vänjer sig med tiden, men just ikväll känns det outhärdligt.
Ja. Men han kommer iallfall lämna kvar ett ärr. På ett sätt så att du alltid kommer att minnah honom och det kommer få dig att le. Än är det långt kvar dit. Men en dag kommer du kunna tänka på alla de glada stunder han gav dig och le.
man vänjer sig men kommer aldrig över det helt. det blir lättare med tiden, inget man behöver säga för verkar som att du sj redan vet det..men ja.<3
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Vila i frid fina gris!
Stora styrkekramar till matte!
Tack allihop.
Det känns skönt att åtminstone några få på MiF bryr sig om en liten gris, det är han värd.
#8 Jag tror alla här inne bryr sig, men alla kanske inte riktigt vet vad dom ska skriva.
Det gör otroligt ont när man måste ta förväl av någon man älskar, men du gör det som är bäst för honom. Även om det kommer kännas lite bättre med tiden, så är det såklart hemskt jobbigt nu.
Beklagar sorgen!
#8 Du har rätt, jag satt redan igår kväll och skrev och raderade för jag hade svårt att formulera mig och det slutade med att jag inte skickade.
Jag lider verkligen med dig Alexis. :( God natt lilla grisen, sov gott. ♥.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Jag förstår det du går igenom, det är ett helvete. Men du gör det som är bäst för honom. Du har gjort vad du har kunnat för honom, när det inte går att göra mer, finns det bara denna utväg kvar. Men han finns alltid kvar hos dig endå.
Sov i ro lilla vän
Tröstkramar från Linnea, Hera och mig. Vi är i samma situation som du…
Usch förlåt att jag lät tvär igår, jag vet så väl hur svårt det är att skriva i såna här trådar, man bryr sig men vet inte vad man ska skriva.
Jag var arg och sur på sambon med igår fast det inte var hans fel heller. Men blir bara frustrerad över att man inte kan få ha dom kvar längre, den lille gubben blev bara två år.
Nu har han åkt och troligtvis sover han gott vid det här laget, på ett sätt känns det lättare nu när det är över och beslutet är taget.
Jag blir med lätt sur och tvär när jag är ledsen. Minns när min sambo tog bort min kanin 28 jan 2010. Grät och grät och snäste hela tiden. Visste att kaninen mådde bättre men kunde helt enkelt inte hjälpa det.
Tror det blir lätt så.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad tråkigt.. :(
Vila i frid Drake!
Åh vad sorgligt! Vila i frid lilla gris <3 Saknar dig, fast än jag inte kände dig :(
Fy vad tråkigt =( Men nu slipper han att ha ont <3
Vila i frid!
Vad fint skrivet..:')
Jag är säker på att han uppskattade den där sista stunden med sin matte och att han ända in i slutet kunde känna din omtanke och kärlek. Sov sött grisen!