behöver hjälp & råd.
jag behöver tips/råd/hjälp vad jag ska göra med min ch teddy, chaos. han äter inte lika mycket som sin burkompis. det har han aldrig gjort i princip men på sista tiden har det blivit allt värre så att han går inte ut från kojan så mycket.
han pratar inte heller om man jämför med toby (hans burkompis). det skiljer nästan ett år mellan dem. chaos har smalnat av på sista tiden och är nästan likgiltig på livet.
nu börjar de bråka, chaos hoppar ofta på toby eller ibland kan det vara tvärtom. en del kan bråka för att visa vem som bestämmer men det stämmer inte att de ska börja bråka efter ha bott tillsammans i 8 månader.
jag tror att chaos har ont någonstans eller dylikt. men frågan är vad ska jag göra? jag vill inte se honom sådär.. han har alltid varit skygg, så det är inte så lätt för mig att se vad exakt det är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur känns han när du undersöker honom? Har han några knölar/bulor eller verkar ha ont någonstans? Är hans tänder raka? Tuggar han lika fort som vanligt? Tuggar han lika mycket åt båda håll? Kissar han normalt eller piper han när han kissar? Ser hans bajs normalt ut i form, färg och konsistens? Verkar det göra ont när han bajsar?
Många frågor, men det kan vara bra att titta på allt det här för att försöka gissa sig till vad som är fel.
Jag tycker du skall ta honom till veterinären. Kolla gärna upp alla frågorna först för du får kanske samma frågor där och det kan vara bra att ha svar då.
Hoppas det går bra för honom!
Håller med #1. Veterinären låter nog bra.
Hoppas att det går bra för honom!
Ja, var där med honom idag. Fick tyvärr ta det snällaste mot honom dvs avliva honom. :( Så nu är det tomt utan honom. Toby är ensam än så länge är han glad och pigg trots han har inte kvar sin kompis.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej men usch ! Det är verklgien inte roligt att höra =/ .