Blir teddy i genomsnitt större?
Ja, blir dem i genomsnitt större än andra marsvin? Eller har jag bara fått för mig det för att dem ser så stora ut på alla bilder.
Med sunt förnuft kommer man långt!
Jag tycker inte dem är större än andra marsvinsraser
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dem ser så.. runda ut liksom. :)
#2 Ja dem brukar vara runda & go :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker inte Teddy är större än exempelvis Self, däremot Rexar brukar vara riktigt stora och rejäla på vikter uppåt 1,2 kg. Givetvis finns undantag men många Rexar blir större än vad jag skulle säga är genomsnittsstorleken på marsvin.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tycker det är olika. Min Teddy hona är liten i växten. Min Bertil (iof ej helt ren teddy) är gigantisk! Närmre 1250g. Bantar. Min Birk (r.i.p) var lika gammal som bertil & vägde omkring 700g. Så liten.
Tror mkt det beror på pälsen. Men klart det finns olika.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Eftersom deras päls står ut från kroppen till skillnad från släthåriga så ser gärna teddy och rex lite maffigare ut. 
Som de andra säger, de ser stora ut. Min teddy Toby som är 9 månader nu egentligen väger 1114gram (1,1kg). Jag tycker att han är enorm. ;)

De flesta av de teddysar jag har (och har haft) väger mellan 1100 och 1150 gram när de är i bra hull och kondition. Det förekommer ju givetvis att teddysar kan väga både mer och mindre och fortfarande vara bra i kroppen (har haft som vägt runt 1200 gram och jag har haft som inte vägt mer än 900 gram och de har varit bra i kropparna).
Vikter (storlek) är något som är väldigt individuellt, därav att det är så svårt (i princip omöjligt) att säga vad som är "rätt". Generellt tycker jag dock att man kan säga att teddy är en ras som ofta blir åt det större hållet.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#8 Yes, jag visste det!! Ingen annan verkar tycka så, förutom vi :)