Färg hjälp tack
Var iväg idag & hämtade 4 honor från mindre bra förhållanden. Behöver lite hjälp med färger. Två är teddys, syskon. De andra är mor & dotter. Men är Teddy & modern jag är osäker på.
Först en bild på ena teddyn. den andra ser nästan likadan ut men ingen vit bläs.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nu är alla 4 badade & fått klippta klor. De bodde ute i gallerburar. Hade inge hö, inga hus. Teddysarna är underviktiga. Medan virvlarna är tjocka. Misstänker vitamin brist för de rör sig stelt. fanns även kaniner som söker nya hem så inte heller hade hö men ist bröd i burarna.. Är fortfarande 3 marsvin kvar där borta. Men har sagt att h*n skulle ringa så fort de kunde flytta.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Den första ser ut som buff. Den andra ser ut att vara roan
#3 Hur skulle du skriva färgerna?
…………………………………..
Buff agouti/buff/white på den första beroende på färgernas mängd. Tycker hon är för ljus för golden och för mörk för cream. Den andra skulle jag skriva som black/white roan. Inte 100% säker dock.
Buffagouti/buff/white skulle jag säga om den första. Den andra måste jag säga att jag är osäker på om det är roan eller ej. I min skärm ser det ut som att hennes virvlar ger en effekt liknande den roan ger. Men det finns andra här på MiF som har större koll. Har du fler bilder på henne?
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur ser pälsen på teddyn ut i verkligheten? Min första tanke när jag såg bilden var "Ajaj, satin!", men jag hoppas det är blixten som luras!
Håller med Lixim om färgen på teddyn men hade gärna velat se fler bilder på virvelmamman
jag tror att jag en ggr hjälpte till att bedömma teddysarnas färg när de var små …så jag vet nog varifrån de kommer ,caålder ? ser mkt bekanta ut ,,,,pernilla 
#7 nej de är inte satin. Som tur var.
#8. De är ca 1,5 år. Hämtade dessa i Eksjö. men kommer ifrån en djuraffär. har haft annat hem innan.
…………………………………..
Buff agouti/buff/white säger jag också på den första. Och black/white roan på andra
Sööta!
den andra Teddyn.
Alla är precis nybadade & fortfarande fuktiga. Denna Teddyn är mäst framåt. Men alla 4 är ohanterade.
…………………………………..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 :( :( :( Hur lång tid tar det att klippa ett marsvins klor… Jag lägger ca 5 minuter var 4'e vecka per marsvin. Är det för mycket att orka med att sköta något så otroligt viktigt som deras klor. :(
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#14 jadu. Jag åker nog iväg nästa helg igen & hämtar de andra 3. De är i mkt värre skick…
…………………………………..