Vila i frid Exit.
Här har vi fina exit som somnade in i sommras.
Hon fick en marsvins förlamning och alla veterinärer jag ringde till sa att det inte fanns något alls jag kunde göra och att det var lika bra att avliva henne. Så jag åkte till et veterinär, kom in i veterinärstation, där allt var i en enda röra. Han kom fram till mig och bokstavligen talat tog exit ur famnen på mig och gick till ett litet rum. Jag förljde såklart efter.
Där inne tog han rätt och slätt fram en spruta och tryckte i henne, utan undersökning eller något liknande. Det tog henne 14 minuter att somna in efter han hade gett henne sprutan. det var det värsta jag någonsin varit med om.
Och inte nog med det. Efter besöket så fick jag veta att det finns något på apoteket man kan prova ge till dem så kan de bli pigga igen bara efter någon timma.
Jag har alltid känt en enorm skuld över det som hände.
Vila i frid. min älskade och saknade Exit <3
På bilen är Exit i mitten.
Vila i frid <3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du behöver inte känna skuld. Veterinärer är de vi är lärda att lita på så varför skulle du tänka extra på det? R.I.P lilla marsvin <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag känner att jag borde ha läst på lite mer. Frågat runt bland uppfördarna innan jag åkte till veterinär. Men jag var ny med allt det här. Men jag har lärt mig av mitt misstag. Men jag saknar exit , varje dag. Jag handplockade henne hos en uppfödare som inte var seriös. Hon hade en hundgård med marsvin Säkert 30 stycken. Alla var skitiga, hade för långa klor och såg allmänt smala ut. Exit var den som kom fram till mig. Stallde sig på bakbenen med framtassarna på mitt ben. Och hennes ögon bara skrek "Snälla ta mig här ifrån. " :'( Min bästa Exit.
Nej usch vad jobbigt det måste vara…:( Men Exit hade det bra hos dig, ett bra liv som DU räddade henne till.
Sov sött lilla Exit
Sov gott i marsvins himlen :) Fina Exit!
#3 Känn ingen skulld för det som hände. Är det någon som gjorde fel var det veterinären! Han borde pratat med dig och undersökt Exit innan han avlivade henne. Det ska inte få gå till som det gjorde i ditt fall vid en avlivning oavsett hur stressad veterinären än är.
Du gav henne ett bra liv.
R.I.P Exit
#6 Men han var inte stressad, jag var den enda som var där. Men jag hoppas iallfall att hon har det bra nu. Och jag får minnas alla de bra stunder hon gav mig. Min fina lilla Exit.
Vila i frid lilla Exit :(
Charlotta-B