Bella är sjuk
Skulle släppa ut marsvinen på golvet som vanligt idag o ser på Bella att nåt är fel. Hon håller huvudet snett, inte jätte mycket, men tillräckligt. Hon vill absolut inte räta upp huvudet, ibland ser hon normal ut. Min första tanke var hjärn blödning. Sambon jagar vetrinärer just nu. Min stackars underbara fina Bella. Nån som har en ide? kan jag göra nåt för henne?
kan tilläga att hon inte har ont, då jag klämt igenom henne och hon säger ingenting
vetrinären ska rina 14:20. hoppas hoppas dom kan hjälpa
Håller alla tummar för fina Bella.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min första tanke var också hjärnblödning men jag hoppas att det inte är något allvarligt. Kan marsvin tex sträcka sig? Sova fel? Få nackvärk precis som vi?
Håller tummarna att det går bra för Bella!
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
sökte runt lite o hittade en bra beskrivning för öron inflammation, kan även vara det. blir nog en tripp till vetrinären sen. hatar o vänta på att dom ska ringa. stackars lilla Bella, min fina fina lilla tjej.
jag tog lite försiktigt med en tops i örat, det är liite kladdigt där, så det kanske snarare är öron inflammation då?
ush känner mig som världens sämsta matte.
#5 Jag håller tummarna att det "bara" är en öroninflammation. Och DU är väl verkligen inte världens sämsta matte alls, snarare från vad jag sett en av de bästa!! Sjukdomar är ingens fel, det händer alla. Samla kraft och bestäm dig för att Bellas världens bästa matte ska se till så hon blir frisk igen. :) Lycka till!
hade jag bara vetat så hade jag ju kunna gjort nåt tidigare. Är det öron inflammation så räcker det med antibiotika. vetrinären har fortfarande inte ringt, känns som om jag kommer bli galen av oro. Hon ligger i mitt knä nu i en filt, mysigt o varmt. Hon är inte så pigg som hon brukar va. Ligger utsträckt i filten. Vi har ordnat skjuts till vetrinären, om dom bara kunde ringa nån gång. Så vi får ta en akut tid.
Låter som hjärnblödning eller kanske då öroninflammation.
Hoppas det löser sig för underbara fina Bella! <3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
vi fick akut tid om en timme. hon har blivit lite värre. ska se om ja får i henne lite vatten.
skjutsen ställde in så nu åker vi taxi till vetrinären, hoppas nu de går bra
Åh jag hoppas också att det går bra ! ,
Lycka till. Håller tummarna för Bella! 
Vi väntar nu på Provsvar.
Charlotta-B
Håller tummarna.
Jag har varit med om liknande flera gånger. En gång handlade det om en så fånig grej som en vaxpropp i örat. Efter att ha lyckats pilla ut den så blev marsvinet helt normalt. Andra gånger har det varit med allvarligt, hjärnblödning, och vid ett anant tillfälle en infektion som satt sig på balansnerven.
Hoppas det går bra för er!
Hoppas det går bra. tänker på er.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
så nu äntligen är vi hemma. Vetrinären tog prover från öronen och det visade sig att hon hade 2 olika bakterier i örat. Så nu har vi fått öron droppar. vetrinären är dock inte säcker på att hon kommer klara sig då hon är rätt medtagen. Men vi ska göra allt vi kan för henne.
Jag hoppas verkligen att det löser sig och att hon kommer att bli bättre !!
Hur mår Bella idag Lixim?
#20 hon mår myyycket bättre
tackar som frågar. Igår kväll ville hon inte äta men jag mutade i henne lite Critical Care och då kom aptiten tillbaka. Idag har hon varit oförskämt pigg för o va sjuk, hon springer o busar i buren och har ätit hö,vit kål, gröt (med morot,paprika,havregryn och kli) pellets, krossad havre. Huvudet har börjat räta upp sig med, den lilla svullnaden hon hade vid örat igår kväll är borta. Känns jätte skönt! va rädd jag var att jag skulle förlora henne igår.
#21 Gud vad härligt att höra!! Underbart! Hoppas det fortsätter lika bra och att dom dumma bakterierna låter bli henne i fortsättningen. ;)
Åh vad skönt att höra !! :D
Ja det är underbart att det inte var allvarligare.. sikken bus fia som skrämmer matte så dant.
Vad skönt att hon redan mår så mycket bättre! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Skönt att höra!
Oj detta hade jag missat, men vilken tur att allt gått bra :-D
Nu lutar hon inte huvudet nånting. helt återställd :)