Orkar snart inte mer
Nu lägger jag snart ner allt vad marsvin heter,
Orkar inte hitta fler djur döda 
bara på två dagar nu har jag hittat två marsvin döda utan förvarning och förklaring,
Först va det hilfinger, och i kväll uno.
känner att snart får det vara bra fixar det inte mer.
kommer nu sätta hella uppfödningen i karantän tills jag gott till botten med det hela, i morgon ska jag ringa blåstjärnan i gbg och se om jag kan få tag i exåtik avdelningen .
får ont i magen varge gång jag går in till marsvinen.
Lägger det i OT gruppen för jag vill inte ha massa konstiga på hopp.
Åh, Jessica
Jag beklagar verkligen, det är fruktansvärt vilken otur ni har! Tror du det är någon sjukdom som gör att marsvinen försvinner från er alltså?
Håller alla tummar och tassar och skickar tröstkramar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Efter att ha kollat han noga nu, så såg jag massa blod i buren och masor av blod i baken på han,
han va även kritvit i tandködet ,
jag vet inte vad det är eller vad det kan vara, men tar det säkra före det osäkra..
kommer i alla fall hålla "stängt " i en månads tid.
så får jag se om jag årkar fortsätta med marsvinen
Himla trist :( Hoppas ni kommer på vad det kan vara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, ska ringa i morgon igen å prata med bo å se vad han säger, den jag prata med i dag tyckte det lät som det va stora puls ådern som kan ha brustit, men svårt säga så utan att dom obduserar, å det skulle kosta vändans mycket pengar :( pengar som jag inte har, Känner mig så hopplös :( lusten att fortsätta med marsvin blir bara mindre och mindre :(
ursh detta låter inge vidare :-( jag hoppas att det inte är något smittsamt.
tänkte på en sak när de nämnde det kritvita tandköttet, brukar inte alla döda djur få vitt tandkött? eftersom blodet inte pumpar runt längre? :-(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nej fy! :-( Hoppas allt löser sig och att du finner marsvinsglädjen tillbaka!
//Emma
Nu öär det väldigt nära att jag lägger ner, pallar inte mer nu det börjar knäcka mig psykist.
finner ingen glädje alls i vare sig marsvin eller utställningar nu.
behöver styrka och hopp nu men ser ut som om allt är långt långt borta
Efter att ha pratat med blå stjärnan i dag känner jag mig mycket lugnare, sköterskan jag prata med trodde inte att de va något smittsamt som marsvinen hade utan snarare något eftligt efter Nisse, då det bara är dom djuren jag hittat oförklarligt döda utan några som hälst täcken på sjukdom eller något som synts utifrån, Lille Uno hade mest troligt något som brustit inuti, men som hon svårt att säga tull 100 % utan att obdisera djuret, men med tanke på dom vita slem hinnorna och blod i baken, ( han tig dom sista andetagen i famnen på mig) Kände igår att nu lägger jag av med marsvin helt, men efter att ha pratat med någon som kan ha en öiten förklaring känner jag att, varför lägga ner allt jag jobbat för, varför kasta bort då många timmars arbete. Ne Jessica skärp dig och fortsätt kämpa du brinner för dina små älskade marsvin :) Känns trygg och bra att kunna gå in här å få skriva av sig i bland :) Tack alla som orkar lyssna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det här är ett bra forum att skriva av sig i. Ibland. Det finns ganska många här inne som har helt onödiga fördommar och aldeles för mycket negativa åsikter.
Men jag Ger dig en massa massa styrkekramar !!
marsvin är inte lätt att sluta med. De är så underbar. men jag vet hur hemst det är att förlora marsvin. Man får minnas och le. Och försöka se det goda som de gav en.
hoppas verkligen att du får behålla dina andra marsvin !!
Massa kramar Jessica!
Jag tror inte att det är något smittsamt, utan mest att du haft en fruktansvärd otur som mist så många på kort tid :(
Hanna
Nu har det peppar peppar varit lungt ett bra tag, inga som döt eller så, enda jag har nu som jag måste ta tag i är en mys med en mega tumör, men hon ska få domna in på onsdag. Men nu öjr alla marsvinen i vikt igen :) å för hoppnings viss så har jag två honor dräktiga :) och en ny liten krabat på ingång :)