varför blir dom inte friska??
hejsan! :)
mina 2 marvin har nu för tredje ggn blivit behandlade mot masvinsskabb, och dom är förtafarande inte av med det.
efter varje behandling har jag varit noga med att tvätta bur osv för att inte få till sjukdommar. o nu börjar jag tvivla på att vetrinären har behandlat mot rätt sjukdom… tänk om de är något helt annat?!
jag vill verkligen att mina sötnötar ska vara helt friska o pigga. och hoppas därför på bra läkarvård åt dom.
men sist jag var hos vetten så sa dom att dom aldrig har behövt att behandla såhär många gånger på något djur. och då blir man ju lite fundersam.
vad säger ni om detta?? har ni någon tanke om vad det kan vara för mystiskt med mina 2 grisar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni fler veterinärer än den du varit hos hade jag nog åkt till en annan för en ny bedömning?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

ne vi har bara en djurklinik i stan :/ men jag får nog sätta mig ner i leta efter fler o ringa o frågarunt..
Om du beskriver symptomen och kanske lägger upp lite bilder är det betydligt större chans att någon kan besvara din fråga. Det låter ju inte som att de behandlats rätt. Tråkig situation ni hamnat i!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet dom garanterat att det är skabb? Lr är det nått som din vettrinär bara tror? Lr har dom tagit prover på de?
Har ni behnadlat med samma medel varje gång? Kanske ska testa annars att byta behandling?
Jag hoppas verkligen att det löser sej för dej och dina grisar blir friska igen!
Charlotta-B
Vad har de blivit behandlade med?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Hoppas dom blir friska! :)
Dock tycker jag att Ohyra på marsvin kan vara väldigt svårt att bli av med, en del grisar har också sämre imunförsvar än andra så det är inte helt säkert att det är veterinärens fel att de inte tillfrisknar.
Vad fick de för dos, hur många tillfällen och vilken medicin? Det finns flera olika mediciner mot marsvinsskabb. Dina marsvin kanske är/har blivit "immuna" mot medicinen, och det är därför symtomen kvarstår. I så fall är det absolut dags att byta medicin.
Undrar också vad de visar för symtom?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.