Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2432 ggr
[Kamillah]
0

Bokhyllebur - Vaxduk?

Har nu beställt hem en Billy bokhylla till mina 2 grabbar som är 106x80cm! Har velat haft en länge men aldrig haft möjlighet att köpa på IKEA och upptäckte nu att man kunde beställa hem via posten för bara 95krs frakt.

Men iaf, nu till min fråga - Vart kan man köpa billig vaxduk (helst vit)?

Hur har ni gjort med era vaxdukar? Antar att den behöver gå upp lite på sidorna också och inte bara täcka botten, så om buren är 106x80 borde jag typ köpa en vaxduk på 126x100cm? Hur har ni fått fast vaxduken?

Några andra bra tips om tex hållare till vattenflaska osv för bokhyllebur? Eller någon egen rolig uppfinning? :)

[saphirasmarsvin]
0

Kul med nytt bygge! Jag är också i full färd med ett byggprojekt och tänkte köpa min genomskinliga vaxduk på Hornbach (tror priset låg på 59:-/m). Min bur kommer inte att vara helt rak så jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med mina kanter, men det kan säkert någon annan ge bra svar på :)

Vattenflaskhållare köpte jag på Biltema. Dem är billiga och superbra!

[charm76]
0

Jag köpte min vaxduk på rea på Jysk, 20 kr/m. Lät den gå upp ca 2 dm på kanterna o gjorde fast den med små spik. Jag har även lagt silikon o kanterna så det inte läcker ut ifall duken skulle gå sönder. Som flaskhållare har jag korta spännband fastskruvade.

Fridaaaa
0

Jysk, Ö&B mfl ställen har billiga vaxdukar :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elsasputte
0

Jag har satt fast min duk med dubbelhäftande tejp, funkar bra :)

ann-sofie11
0

Jag har också så satt fast vaxduken med tejp. Då kan man lätt byta den när den inte är fräsch längreGlad

eemmaf
0

Jag köpte min duk på City Gross! Har häftat fast min med häftpistol, jätte smidigt!! :)

Med vänliga hälsningar

Emma