Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1234 ggr
_Charlie
0

Spån på vaxduk - Halkigt!

Jag undrar hur ni som använder spån i burar ni har vaxduk i gör för att de inte ska halka runt?

Jag fick hälla på spån i bokhylleburen för ett par dagar sedan då all fleece var slut eftersom jag missade tvättiden. ;) Det är lite halkigt men inte jättefarligt. Däremot i huset där Charlie ligger åker spånet bort så att han ligger på vaxduken med en hög spån bredvid sig.

Jag fyllde på med allt spånet jag hade, och det är väl ca 5 cm högt.

Sanni
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar ha tidningspapper under. Största orsaken är att det blir så mycket lättare att tömma buren genom att rulla spånen in i tidningspappren. Samtidigt är det inte heller så halt som vaxduken och fungerar bra hos oss. Våra marsvin brukar också ligga bredvid en stor hög med spån, men det ser inte ut att störa dom.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

_Charlie
0

#1 Nej det är nog mer mig det stör än marsvinen. Jag går dit med jämna mellanrum och försöker PETA in spån under Charlie, han gruffar lite och verkar mest tycka att jag är jobbig. ;)

[SallysPigge]
0

Jag kör utan tidningspapper, men sedan har jag ju ett mysrum oxå. Tindra biter och river i pappret så det ser stökigt ut. Tror hon äter med därav bara spån.

eemmaf
0

Jag kör spån direkt på vaxduken, men har man mycket spån glider det inte :)

Med vänliga hälsningar

Emma

_Charlie
0

#3 Haha söta Tindra!

#4 Hmm… jag har spån för 40 kronor i buren just nu, jag får nog börja köpa balar på granngården ist. ;)

eemmaf
0

Jag köper balar på granngården, håller länge och är billigare i längden ;)

Med vänliga hälsningar

Emma

eemmaf
0

Jag köper balar på granngården, håller länge och är billigare i längden ;)

Med vänliga hälsningar

Emma

_Charlie
0

#7 Vad ger du för balarna och hur mycket är det i dom?

Jag har använt fleece hittills, men då familjen kommer utökas med flera stycken marsvin till kommer vi också ha flera burar = jag tror inte jag kommer orka med att ha fleece i alla då EN fleecebur kräver otroligt mycket jobb. Därför tror jag att jag kommer få gå tillbaka till spån och DÅ kan man inte köpa spån på ICA! :D

Aristarcos
0

kring ca 80 kr på granngården har jag för mig per spån bal, men den räcker till att fylla många burar..

_Charlie
0

#9 Så det är passande att säga att jag som gett 50 kr för… vad kan det vara… 20-30 liter? är rätt lurad? Hahaha! Granngården nästa, tack. ;)

eemmaf
0

Är nog merän 20-30 liter, skulle nog tippa på 100, eftersom den är aå hårt packad. Tro jag betalade 85:- på Granngården :)

Med vänliga hälsningar

Emma

Fridaaaa
0

Jag köper bale med, 70 kr på börjes, räcker 2-3 månader, trots att jag har 2 stora "burar" i boden som det räcker till med :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SallysPigge]
0

Vi kör också på spån från Granngården, så prisvärt och skönt att slippa springa och köpa spån var och varannan dag. :-)

Fejhn
0

Jag köper hästbalar, 80kr för 25kilo!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Fridaaaa
0

#13 Ja det är mycket bättre och man tjänar på det :D 
Dem små"balarna" som finns i matbutik osv kostar ju mycket :S Och räcker jättelite :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.