Müsli och Kruskakli?
Hej!
Lite nygammal medlem som är tillbaka igen, även om jag aldrig var särskilt aktiv förra gången jag var här. Nu är det så att igår eftermiddag lämnades fem marsvin över till mig från en släkting till min syster, som blivit kraftigt allergisk mot hö och inte kunde ha kvar dom.
Marsvinen har spenderat natten i sina hus med massa hö att äta och även lite gurkbitar, men jag sneglar på deras matskålar och funderar på vad jag kan ge. Allt jag har hemma nu för stunden (åker till affären i eftermiddag) är Kruskakli och osötad ekologisk müsli (innehållandes havre, vete, råg, korn samt solrosfrön) som jag brukar blanda till åt mina råttor med lite annat.
Kan jag ge det här till marsvinen? Oavsett vad så kommer pellets inhandlas till dom i eftermiddag.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det låter bra tycker jag, men jag hade nog pillat bort solrosfröna?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#1 Jag förstår inte riktigt hur solrosfrön dök upp i müslin, men det finns tydligen där. Har inte sett det på innehållsförteckningen tidigare.
Är det inte bra för marsvin?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Nej det var tokigt men gott kan jag tänka mig. ;) Nej marsvin ska inte ha frön alls, det innehåller alldeles för mycket fett. Jag vet inte om en enstaka gång är något som är farligt, men nödvändigt är det ju inte så jag hade plockat bort dom och gett de nyttiga veten osv ist. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#3 Hade för mig att det var så. Marsvinen vi hade när jag var barn fick aldrig några frön, vad jag kan minnas. Men det kan förklara vad det är som råttorna alltid dyker efter när dom får sina skålar påfyllda…
Då så, då byter jag helt enkelt märke på müslin till något utan solrosfrön. Tack för snabbt svar! :)