Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1131 ggr
[JennyNorgren]
0

För liten ?

Minta fick ju en kull i förrgår.

Men den ena är mycket mindre än de andra. hon väger 48 gram. Men då har hon gått upp tre gram också.

För dem andra väger 76 och 84 gram så det är väldig skillnad, jag tycker att den lilla rör sig väldigt lite, men det kanske är för att hon är så liten? Eller?
Hon har ju gått upp i vikt så hon borde vara frisk.

Har jag fel? Ska jag börja roa mig ?

Tacksam för svar !

Binajis
0

Har hon gått upp i vikt går det ju åt rätt håll, då får hon ju i sig mat. Men håll koll på att hon får dia för syskonen och väg henne ofta. Man brukar vilja undvika att stödmata så långt det är möjligt, och eftersom hon uppenbarligen får i sig mat så skulle jag avvakta :) Du kanske kan lägga in extra mycket hö eller någon extra filt, förhoppningsvis lägger sig mamman där med ungarna. Små ungar brukar ha svårt att hålla värmen.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Linnet
1

48 gram är väldigt lite för en marsvinsunge, men det kan ju gå bra ändå, håll koll på vikten.

[JennyNorgren]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Ja, Jag har lagt in en fleecefilt och den ligger dom på. jag har lagt ut mycket hö Precis utan för huset så mamman kan ligga i huset med ungen och äta samtidigt, och de andra ungarna springer ut och ligger och skuttar omkring i höet. Jag hoppas att det ska gå vägen ! =)

_Charlie
0

Håller tummarna hårt! Jag är inte så insatt men jag vill minnas att jag läste att ungar under 50 gram har rätt små överlevnadschanser, stämmer det? Jag hade hållt henne under stenhård koll.

[JennyNorgren]
0

Jag håller stenkoll på henne. Hon är så fruktansvärt söt ! :D Hon är ute och springer idag mer än vad hon gjorde igår och imorse. Men som sagt. Jag kommer nog inte att sluta oroa mig förän hon äver över 80 gram .

Linnet
0

#4 Det kan nog stämma, har haft några små ungar omkring 50 gram som inte klarat sig. Det är bara att hoppas att det går vägen.

[JennyNorgren]
0

Nu väger hon 62 gram. =) Det går frammåt =)

Binajis
0

Från 48 till 62? Bra jobbat! :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[JennyNorgren]
1

Ja det är jättebra ! Och hon är piggast utav dem. Skuttar omkring och kommer gärna fram när man ska mysa med hennes mamma. =) Jag har en stark känsla av att det här kommer att gå helt okej =)

FruJohansson
0

Yay!! Hejja bebisen!