Marsvin är verkligen underbara :)
Städade nyligen rent för mina smågrisar och trots att de även har fina välbyggda hus med övervåning så är det kartonghusen de gillar mest.
Jag klipper till en halv låda och lägger in en mjuk fleecefilt och där ligger de allra helst. Så nu när jag tittade till dem var det lilla Vide som lyckats ta bästa platsen, där låg hon med framtassarna utsträckta framför sig och huvudet vilande på dem så att kinderna liksom pöste ut från sidorna, hennes tassar är extra söta för de är rosa och ser ut som små händer. Så när jag pratade med henne sträckte hon ut tassarna ännu mer och gääääspade stort, naturligtvis hade jag inte kameran redo.
Men det är verkligen inte svårt att bli helkär i de små grisarna, de är bland de sötaste djur jag vet.
#1# Åh vad mysigt, han har verkligen bäddat åt sig
Lotus har så härlig färg.
#2 Han älskar att ligga både i myspåsen och på den. Likaså i & på fleecefilten som dem med har i buren, pga hans frösna nakna kompis :)
Tack! Jag har blivit förälskad i färgen Buff sedan jag köpte honom:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med om att dom är underbara. Efter att ha lidit av depression i 8 år så har marsvinen varit mitt bästa köp någonsin. Dom har fått mig att må mycket bättre och gör mig gladare. :-D
Jag blev lite butter på familjen vid middagen idag och satte mig vid datorn och tjurade, sambo kom för att göra mig glad, vilket inte hjälpte. Men sonen visste, han gick och hämtade lilla Pigge och gav honom till mig. Då kunde jag bara le, medans sonen visste att han gjort rätt så visade han det för sambo med att räcka ut tungan….. :-)
Så marsvinen (och söner) gör en glad hela tiden. :-D

Dom är ljuset i vardagen, har man haft en hemsk dag och kommer hem så blir man direkt på bättre humör när man möts av ett par glada grisar
Har köpt en massa olika marsvinshus och bäddar men det bästa dom vet är att ligga i deras lilla bebis-hus intryckta och med nosen vid fönsret, så sött, så att rumpan ligger vid öppningen och fötterna utsträckta, ju trängre desto bättre :3
Marsvin är de underbaraste djuren som finns! 
Livet känns rentav fel när man inte har små grisar runt sig. Vill skaffa enn flock så fort som möjligt!
Kan bara hålla med. Mina grisar ger mig kraft att orka när jag är nere. Dom ger mig det jag behöver då, skratt och kärlek. Det finns inget underbarare än att få borra ner näsan i en gris när man är ledsen, det känns som dom förstå på nåt vis att man inte mår bra. Marsvin dömer inte en heller. Man kan ha en bad day men man är ändå välkommen till dem om man säger så.