Idiot abroad, KUL!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppa fram till sex minuter och ha lite tålamod så får ni se något intressant =P
Helt knäppt, trodde faktiskt att dom skulle käka marsvinet först - tror faktiskt att det hade gjort mer nytta ;) Meeen underskatta inte placebo.
Var känner jag igen snubben ifrån? Är han känd från något eller? :P
Hanna
Ja, han är en komiker i England, tror jag, hänger med gänget från the Office
Ja okej :P
Hanna
Ja e inte bra på engelska men de va väl inte direkt något snällt de gjorde mot marsvinet. Såg mer ut som de plågade de?
Nej det där tyckte jag inte alls var roligt. Eller intressant. Sorgligt är vad jag känner.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Usch, det där var inte kul. När gubben först tog upp marsvinet, vad gjorde han med marsvinens bakben då? Såg nästan ut som han bröt det ena, eller åtminstone försökte.
Stackars marsvin, det lät som att det helst hade vilja skrika mycket mer än det gjorde, gubben höll det rätt rejält runt halsen.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ja det marsvinet trivdes inte i situationen :(
#8 Kort och koncist!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Vad var det som var intressant?
Hittar inget intressant jag heller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fattar inte riktigt vad som var intressant!?
Men usch ja det ser faktiskt ut som att han bryter av benet.. för sen blir benet alldeles rakt.. kan det verkligen vara så???
Med sunt förnuft kommer man långt!
#13 Ja det har du rätt i , för det knäcker till..precis då och benet är rakt därefter… åh… stackars marsvin…
ush stackars marsvin

det där är en ganska vanligt att man botar människor på i gamla stammar dät det är väldigt gamla kulturer.
tex vid amasonas floden finn de en stamm där man gnuggar mavinet mot magen till det dör. o sen öppnar man upp den o ser vard den dog av o då ska den ha samma symptom som människa. konsting o elakt tycker vi men så funkar de på andra ställen där det är helt normalt mde den sortens alternativ mecidin.
så de intressanta med den här filmen e väl hur han använder marsvinen i sin botanik. annars ä de ganska hemskt att se de lilla svinet pipa. den e iaf inte död…
Nää, detta var inte roligt alls. Den lilla grisen skriker för att den har ont efter att gubben bröt dennes ben
Vad var det som var intressant?
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Såg faktiskt inte att han bröt benen på marsvinet :S Tyckte det roliga var att marsvinet äter upp onda andar
#20 Jo , de verkade ju tro det. Och att alla onda andar hamnade i marsvinet. Nej den där videon var hemsk. =/
#20 förstod inte heller först vad han hade gjort med benen
. Kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att han bröt dem. Synd att han inte har bättre vett än att göra så.
#22 Vett och vett. Offring av djur förekommer och har förekommit i många kulturer. Och när jag reste runt i Peru i somras fick jag ju smaka på deras marsvinskultur och de är viktiga keldjur för oss, men de har en annan väldigt viktig symbol i Peru!
Marsvin är en fin delikatess där och ett viktigt andligt djur som vi såg i filmen. Jag såg inte att han knäckte benen på den och nej, det är inte kul, men detta är en kulturfilm. I Peru trimmar de inte sina marsvin och rullar heller inte upp deras päls i papiljotter innan utställningar.
De tyckte jag var knasig som gosar med dem. Alla är så hetsiga här! Jag tycker om marsvin och jag tycker det är jätteintressant att se hur betydelsefulla marsvinen är på ett helt annat sätt i sydamerika. Jag kan hitta ett klipp från när i fjärran också, där de tillagar ett ;p
#23 Det hade varit mer intressant om inte marsvinet fick ont. Oavsett kultur och land så tycker jag att man borde sätta gränsen vid att djuret får ont.
#25 Det var precis så jag menade. =)
#23# Du tycker det är hetsigt att reagera på att någon bryter benet på marsvinet?
#25 Håller med bra skrivet.
Nej, överlag är alla på iFokus hetsiga kring de flesta ämnen, utom gosebilderna som är noga utvalda så att ingen kan klaga på burhållning och liknande
#29 Jag tycker det är bra att folk reagerar när något ser fel ut. Det här var hemskt & att kalla det kul/intressant är ju inte klokt. Om jag skulle ha varit där hade jag varit väldigt hetsig/arg. Man riktigt hör hur marsvinet lider… Kan inte förstå hur man som människa kan göra ett djur så illa, helt sakna empati förmåga.
#29 Jag håller med dig till viss del. Man måste oftast tänka väldigt noga på vad man skriver eller vad för bilder man lägger upp. Jag anser inte att jag själv är hetsig när jag säger att jag inte tycker om videon.
#31# Jag tror inte någon anser sig vara hetsig angående videon faktiskt.
Även om jag inte tror att TS la in videon med avsikt att uppröra folk så tycker jag ändå att lägger man in en video på ett marsvin som för det första får sitt ben avbrytet, för det andra skriker i panik/smärta/rädsla och högst troligen efter klippet filmades dödades (för ingenting) - i ett forum för folk som älskar, avgudar, brinner, lever för sina marsvin - så får man nog räkna med att folk blir upprörda.
I många kulturer är det också okej att slå barn, inte lägger man in en video på ett barn som får sina ben avbrutna i ett föräldrarforum och kallar det kul heller.
För många kan det säkert vara intressant men jag vågar nog säga att för de allra flesta här inne är det bara och enbart fruktansvärt, obehagligt, och smärtsamt att bara titta på.
#33# Bra skrivet!
#34 Nej, men jag kan ju inte skriva vad de tycker, eller om de anser att dem själva är hetsiga. Jag kan bara stå för mig själv!
#35# Det jag menade var att det är inte så ofta man själv anser sig vara hetsig även om andra anser att man är det.
#36 Nej men vissa gånger så kan man skriva(iafjag) i vrede eller upprördhet över något. Och då tror jag kan man gå tillbaka själv och tycka att man själv skrivit något hetsigt. Men du har rätt. De flesta tänker nog inte så.
Usch, kunde inte se alltihopa. Blev otroligt ledsen/upprörd & fick ont i magen. Fy vilka människor det finns..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#33 håller med, bra skrivet där. Tycker att denna video hör hemma på forumet Flashback på mondo, gore och bizarre i tråden djurplågeri. Inte här
Här vill vi se videos och bilder på välmående, söndergosade, fina, vackra marsvin, icke detta.
varför lägga upp sådant när man hör att marsvinet skriker, Kolla hur mannen håller i marsvinet när han tar upp han ur en stackars kartong..
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
#40# förlåt förlåt men jag måste bara fråga, varför är det synd om kartongen?? :) Kunde bara inte låta bli :)
#40 Förlåt, det var säkert en felskrivning men tack för skrattet, det behövdes. :D
#42# Det gjorde det verkligen, något kul iallafall i en annars oerhört sorglig tråd.
näää jag hörde när benet knäcktes :( han bröt det säkert bara för att marsvinet skulle hänga still :'''''( usch…
hahahaha :))
Menade ju marsvinet. Men kartongen såg lite ledsen ut den med ;)
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Oj… Hoppas inte TS lämnade MiF pga reaktionerna på denna tråden, det var ju inte riktigt meningen. :(
Det har h*n gjort. Menmen. Hoppas denne har lärt sig nåt, se igenom en video ordentligt innan den postas på sånt här forum.
Jag förstår allas reaktion på videon.
Man måste ju kunna ta det om man lägger upp sånt här.
Ja det var lite väl att avregistrera sig för, men men, alla lär vi oss av våra misstag. :D
#49 Ja precis. Man lär sig av sina misstag.
#49 Ja precis. Man lär sig av sina misstag.
#47# Hur vet du att det var p.g.a videon? Ts måste ju ha vetat att det skulle bli reaktioner.
#52 Vad skulle det annars vara? eftersom hon tog bort sin användare när det kom upp med detta med videon. tror personligen med att det har ett samband
#53# Visst är det tänkbart, men jag undrade mest hur #47# visste det helt säkert. Eftersom Ts inte är kvar är det ju svårt att få veta. Men tråden har ju varit snäll kan jag tycka, folk reagerar ju självklart när det är något så hemskt, men ingen har gått på ts.
#55 Ja jag tycker som du, att ingen har varit elak eller haft dålig ton i denna tråden.
#55 Jag klickade på h*n användarnamn och kom fram till en text där det stod att denna användare inte finns längre
Jaha, såg nu att du menade videon. Det måste ju nästan ha berott på det, vad annars. Vart ng jobbigt för denne med allt som hände. Vad annars kan det vara iså fall. Eftersom h*n valde att taa bort sitt konto efter allt detta om videon.
#57# Men jag tänkte som sagt mer på hur du vet att det var p.g.a den här tråden han lämnade?
#57 Det syns på namnet med, för det har [ ]runt sig.:)
#58 Vet och vet, jag vet inte om det är pga den här tråden. Och jag skrev ju inte heller att jag vet att det var pga av videon utan mer att jag antog att det var pga av denna video. Så då, jag vet inte mer än någon annan vad som kan ha hänt, och varför TS valde att avsluta sitt konto. Men eftersom det blev en sån uppståndelse kring detta så tror jag att det är för den sakens skull
#59 Okej
#60#
Läs inlägg #46# Där står "Oj… Hoppas inte TS lämnade MiF pga reaktionerna på denna tråden, det var ju inte riktigt meningen. :("
Och på det så svarar du "Det har h*n gjort"
Det var därför jag tolkade det som att du visste mer exakt varför ts avreggat sig. Eftersom du svarade på att han lämnat på grund av videon.
Det blev krångligt, ville bara reda ut det :)
Stackars marsvin!!!
#61 Det är ingen fara, det är lätt att det kan bli missförstånd på forum, då man inte talar face to face, utan försöker skriva ner saker istället. Kan lätt bli fel, då jag ibland kan ha svårt med att formulera mig
Jag svarade på frågan om TS hade hoppat av här, så jag kollade om denne hade gjort det och såg då att så var det, så jag svarade så: Det har h*n gjort.

Rena djurplågeriet!
Jo visst har vi olika kulturer och synsätt på djur, men jag betackar mig för att behöva få se något så här hemskt.
Kan inte förstå att TS helt missat att benen bryts av djuret samt hur h#h kan finna detta hanterande av ett djur intressant?
Marsvin 4-ever
.